RS virus

Min stackars lilla ängel åkte på det berömda RS viruset förra veckan och blev inlagd på sjukhus i 4 dagar. Det var tack och lov iallafall inte värsta fallet av detta virus, det stannade vid mändger av snor och envis hosta. Jag har hört att det i värre fall kan leda till andra sjukdomar, som t ex lunginflammation. Men som sagt så skonades Angelica från detta. Hon var en liten kämpe och vi är sedan i Måndags hemkomna från sjukhuset. Nu har hon i princip bara lite hosta kvar. Men det skar i mamma hjärtat att se sin lilla bebis kopplad till dropp på sjukhuset :
 
 
 
Jag är dock tacksam att vi var på en avdelning med bara barn som hade liknande sjukdommar. Jag slapp se andra, på RIKTIGT sjuka små barn. När Alex var inlagd på sjukhus ( två gånger) kunde jag se barn som hade det mycket värre än honom. Och det skar nästan mer i hjärtat av att se dem, än att se sitt eget barn på sjukhus. För i vårt fall visste jag ju att det inte var någon fara. Men det är ju inte helt svårt att som mamma sätta sig in i hur det skulle vara om ens eget barn var allvarligt sjukt... ush, hemska tanke. I sådana här fall kan man ju inte annat än att känna sig så otroligt välsignad att man fått två friska, glada, underbara barn!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0