Ängeln 4 månader gammal

Så blev det den 26:e igen, och min lilla ängel har blivit hela 4 månader gammal. Nu får hon ju faktiskt börja äta gröt, vilket jag ser mycket fram emot då jag far hem till Sverige. Där ska jag som sagt köpa in massor av gröt och välling som jag ska ta med mig tillbaka till Japan. Och där ska Angelica få prova gröt för första gången! Det ska bli så roligt att se hennes reaktion när hon för första gången får prova att äta. Hon är ju verkligen "med" då vi äter, sitter gärna i famnen eller i sin stol nära intill så att hon kan titta på oss medan vi äter, och så rör hon på munnen och ser riktigt sugen ut på att äta själv också.
 
Så, som nybliven 4 månaders bebis kan Angelica:
 
- Sedan igår, en dag innan hon fyllde 4 månader, rulla över från rygg till mage. Vilket fantastiskt ögonblick att se henne rulla över för första gången, och hon var då himla stolt över sig själv också, det syntes verkligen. Nu jobbar hon sedan imorse på att rulla tillbaka igen, från mage till rygg, men det går inte så bra hittintills.
 
- Hon sitter rätt stabilt nu ( med stöd från kuddar) i sin Antilop stol. Hon gillar att sitta i den under korta stunder och leka med sina leksaker. Hon har blivit hyffsad stark i ryggen.
 
- Nacken är stabil nu och hon håller själv upp huvudet utan problem.
 
- Hon kan gripa om leksaker medvetet nu. Motoriken har börjat komma igång ordentligt. Hon gillar att leka med sina leksaker och stoppa saker i munnen.
 
- Lämna henne på punkt A och du hittar henne på punk B.
 
Det är verkligen roligt att följa hennes utveckling. Och nu kommer det väl att rasa iväg som en lavin, då hon lärt sig att rulla från rygg till mage! :)
 
Mata ne!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0