Fortfarande i bebis bubblan

Angelica är snart 3 veckor gammal, och jag är fortfarande kvar i min lyckliga lilla bebis bubbla. Eller inte bara bebis bubbla, familje bubbla kanske jag ska säga. Jag är helt enkelt så lycklig just nu, men min lilla bebis Angelica, min Alex som blivit storebror och är så duktig och så med min älskade man Toshi. Det är så kul att få göra om bebis tiden i vårt nya hus, ett ordentligt hus, utan glepor i väggar och tak, massa äckliga småkryp, kallt drag genom huset, litet och trångt kök separat... I vårt alldeles egna, nybyggda hus är allt så mycket enklare och roligare, med counter köket så att jag kan se ut över tv rummet och passa både Angelica och Alex medan jag plockar och donar i köket, golvvärme, toa och bad på samma våning, bad med automatisk uppfyllning och uppvärmning, tork funktion i badrummet då jag måste hänga tvätt på regniga dagar och bara så mycket mer :) Huset gör verkligen allt så mycket roligare och enklare :)
Den här gången har jag dessutom lagt ner mycket krut på att införskaffa bebis prylar som jag verkligen vill ha, istället för vad som finns tillgängligt nära till ett billigt pris.
Jag har till exempel köpt den här super fina, rejäla barnvagnen av min vän Mimmi:
 
Uppa Baby Cruz, en ordentlig barnvagn vill jag lova. Annat än barnvagnen jag använde med Alex. Det är så skönt att ha en barnvagn som hjälper mer än stjälper.
 
Inhandlade även från Amazon en Lascal Buggy Board, vilket tydligen är en svensk uppfinning ( älskar att den är Svensk), så att Alex kan åka med när vi går på längre prommenader ifall han blir trött. Han tycker det är superkul att stå på den. Den är verkligen guld värd, super enkel att sätta på och ta av, och ryms galant i den stora korgen under vagnen.
 
Sen har jag med stor omsorg valt nappflaskor den här gången. Förra gången handlade jag det som fanns tillgängligt på affären, men den här gången har jag tänkt mer på vad jag vill använda för min egen del såväl som funktion när det kommer till anti kollik , desinfektion metod osv. Och så hittade jag en ny typ av nappflaska från Sverige : Twistshake flaskan! Den är färgglad, gjord i plast av säkert material, kan desinfekteras i mikron, fungerar lite som en shaker för att förhindra klumpar i ersättningen, anti kolik napp, varje flaska har en liten behållare för portion av ersättning vilket gör det enkelt vid nattmatning eller när man går ut, och kul för mamman för man kan mixa flaskorna med olika färger för att göra sin egen design. Jag älskar dem :)
 
 
Att desinfektera i mikron är också rena drömmen, jämfört med Milton som jag änvände förra gången med Alex. I mikron blir det klart på 4 minuter och krävs bara liiite vatten i boxen, in i mikron och vips, så var det klart. Underbart. Med milton var jag tvungen att lägga flaskorna i en större behållare med vatten, tillsätta milton desinfektions medlet och så tror jag de skulle ligga där i ca 30 minuter eller 1 timma. Minns inte riktigt, men bökigt var det iallafall. Mycket, mycket enklare och roligare nu :)
 
Jag köpte även en liten workbook till Alex här om dagen då han fullkomligt älskar att sitta och arbeta i dessa :
 
 Det är typ sånna här böcker som Alex arbetar i på skolan. Han tycker det är super kul och kallar denna bok för " Silly , silly book".
 
Mitt lilla hjärta är så duktig :)
 
Nu är det dags att fortsätta stöka på här hemma.
 
Mata ne!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0