Julen börjar tidigt i vårt hus

Sen jag flyttade till Japan, och speciellt efter det att jag fått Alex , så har julen tagit en allt större plats i mitt hjärta. Eftersom det är typ total avsaknad av snö här under vintern ( förutom ifjol då när det snöade jätte mycket...) så har jag känt ett behov av att låta julen starta TIDIGT i mitt hus. Hur tidigt? Redan i November. När November stiger in genom dörren tar jag fram i princip alla mina juldekorationer, förutom julgranen som får åka fram i början av December. Det känns bara som att jag verkligen behöver få ha en riktigt låååång jul, och omge mig med all mysighet som kommer med den under så lång tid jag kan. Lite knäppt sådär, men det är vad som funkar för mig ;) Jag ska försöka fota lite och lägga upp några bilder senare om jag kommer ihåg det.
 
Annars så händer inte så mycket, förutom att vi just nu håller på att ta bort det lilla träd som planterades utanför vårt hus då det byggdes. En massa obehagliga småkryp alà tusenfotingar och sånt fann tydligen vårt lilla träd ytters beboeligt och har förpestat vår tillvaro under de senaste månaderna. Så nu är det bye bye träd, bye bye äckelpäckel och hej hej cement.
 
Vi förbereder också för vår Sverige / Frankrike resa med avresa på självase nyårsafton. Det ska bli så kul att komma hem igen, om än bara för några dagar. Som jag ska fylla resväskan med saker från Sverige! :)
 
Nu är det dags av avsluta den har lilla uppdateringen, jag ska försöka uppdatera igen så snart jag kan.
 
Tills dess,
 
Mata ne!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0