Den långa ledigheten är över

 
 
Idag har jag varit ledig i ungefär 2 veckor, och imorgon är det åter dags ut i arbetsvardagen igen. Känns både bra och lite jobbigt. Jag har verkligen haft en underbar ledighet i år. Så då känns det ju lite deppigt att den är slut. Men tillbaka till jobbet måste man ju tillslut, så då kan det väl lika gärna vara imorgon. Vad som är positivt med att återgå till jobbet är att tiden speedar upp igen, vilket betyder att det kommer bli April snabbare än jag hinner blinka. Och då kommer Mamma och Anna hit! Om jag skulle gå och vara ledig hela tiden går ju tiden så långsamt... haha.
 
Nåja, imorgon är det alltså dags igen. Men nu har jag då fyllt på batterierna en del, så ganska fit for fight är jag väl :)
 
Jag tänkte bjuda på en del försenade kort som jag tagit under min fina ledighet:
 
Alex som öppnar julklappar på juldags morgonen :)
 

Några bilder från julfirandet på Juldagen, och en bild på julmaten jag lagade :
 
 
Och några bilder från ett besök vi gjorde hemma hos Mimmi här om dagen :
 
 
 
Och så några bildbevis på att det faktiskt snöat hemma hos oss i Kyoto! Första gången på 61 år som snön lagt sig som den gjorde säger dom.
 

Jag gjorde till och med min första snögubbe på... mååååånga år. Alex var inte sådär jätte förtjust i snön. Han tyckte mest att den gjorde ont ( det var ju faktiskt första gången som Alex på riktigt fick känna på kall snö, så för honom gjorde nog kylan ont).
 
I lördags kom Mimmi över med barnen och vi lagade mat och åt middag ihop. Pojkarna var så söta då de satt och åt korv med strips tillsammans :
 
 
Sist men inte minst har jag börjat uppskatta skönheten i blommor, och för kanske första gången i mitt liv spenderat en mindre summa pengar på inhandlande av lite vackra blommor till mitt hem :
 
Vi får väl se hur länge det håller i sig att jag vill ha fina blommor hemma. Jag har väl som aldrig brytt mig om blommor och har allt annat än gröna fingrar, men just nu känns det himla mysigt att ha fina blommor i fönstret :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad roligt att hitta din blogg! :D Jag är ursprungligen från Lule men bott i Sthlm i snart 20 år och nu har vi norrbottnisk vinter här för första gången på många år vilket är riktigt mysigt med knarrande steg, gnister på alla träd och hus :) Jag har inte hunnit besöka Japan ÄNNU men det kommer. Tills dess får jag hänga med dig här. Önskar dig och din familj en god fortsättning mvh Jennie

Svar: Hej Jennie!Först vill jag be om ursäkt för att jag inte svarat på din kommentar. Det har varit lite mycket omkring mig och jag har känt att jag lidit av tidsbrist och även brist på väl fungerande internet. Nu har allt börjat ordna upp sig igen, så nu har jag hittat tillbaka till bloggen och även din kommentar. Och tack så mycket för din kommentar!
Jag saknar också vintern där hemma. Ifjol hade vi faktiskt snö som stannade kvar på marken här över en eller två dagar, vilket tydligen inte hänt på 50 år i Kyoto, vilket jag personligen upplevde som himla mysigt och lite "hemma" :)
Vart i Japan vill du fara? Vad är du mest intresserad av med Japan? Tycker absolut att du ska fara till detta underbara land! :)
Tack för att du läser min blogg, fortsätt gärna :) ( hoppas att jag kommer vara mer aktiv här från och med nu, haha)

Mvh Annika
Annika

2015-01-14 @ 17:39:35
URL: http://www.circuitousroad.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0