Ny dator och magsjuka

Nu äntligen har vi gjort slag i saken och köpt en ny dator. En dator från Dell blev det och den anlände vid vår dörr igår kväll. Jag har känt mig så fruktansvärt handikappad det senaste året utan en fungerande dator. Det är ju bara att glömma att försöka skriva blogg eller längre mail på en smartphone eller surfplatta, och att göra viktiga ärenden på nätet går ju inte heller. Det tar ju så himla lång tid att skriva och det är ju så himla lätt att trycka fel någonstans med en så liten skärm och allt är touch panel. Nej tack, smartphone och surfplatta är bra för just det - att surfa på nätet. Men nog fan föredrar jag dator i de flesta fallen. Så nu hoppas jag verkligen att jag kommer kunna ta mig tid till att återuppta ett av de små hobbys som jag har, att skriva på bloggen. När skrev jag mitt senaste inlägg? Typ i maj?
Något annat som ligger högt på min önskelista just nu är att införskaffa ett ordentligt skrivbord där jag kan ha alla mina scrapbooking grejjer och kanske även förvara tråkiga men viktiga dokument. Det hade varit super att kunna scrapbooka även om jag bara har ett par minuter till övers. Men då behöver jag ha alla sakerna redo att användas från start. Det blir bara inte av att scrapbooka något nu mer, då alla saker är intryckta i en liten påse och det helt enkelt tar  för lång tid att plocka fram allt och sen städa undan allt. Det är inte helt lätt att göra saker för sig själv då man har en liten som slukar all ens tid ;)
 
Jag hade så sort tänkt att fara till Ikea igår och inhandla julskinkan, samt att kanske baka lussebullar i helgen. Men de planerna kraschade då jag igår morse åkte på magsjuka. Ush! Jag har mått himla dåligt och haft en mildare feber. Doktorn tyckte även att jag skulle stanna och få dropp under lite drygt en timma på sjukhuset. Det är första gången ( bortsett från när jag låg på förlossningen med Alex) som jag fått dropp. Sen fick jag en bunt med mediciner också. Det börjar kännas bättre nu, men går fortfarande lite upp och ner. Så nu ska jag lägga mig ner i soffan och titta på tv medans Alex och Toshi är i parken och roar sig.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul med ett nytt inlägg! Tråkigare med magsjuka...hoppas du mår bättre snart. Kram <3

2014-12-01 @ 17:14:54
Postat av: Carro

Glömde skriva under, det var jag Carro

Svar: Haha ja det är ju som kul att veta vem det är som skriver ;) Jodå, roligare än magsjuka finns det ju. Alex åkte också på det och nu ser det ut som att Toshi är påväg i samma riktning... urk :(
Annika

2014-12-01 @ 17:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0