Influensa!

Suck.... som rubriken lyder fick jag i Lordags influensa. God Damn It. I ar har jag haft ( med bara nagon manads mellanrum) Noro virus som ar Japans motsvarighet pa var vinterkraksjuka OCH influensa. Vad tusiken hande med mitt goda immunforsvar?! Jaja, jag mar battre nu och imorgon ar det antligen ater dags for jobb igen. Det kommer dock svida pa lonespecen den har manaden ocksa...
 
Over till nagot roligare - idag borjar husbygget!! YES! Som vi vantat. Vi ska fara forbi senare idag och presentera oss for byggarna och ta med oss en liten gava, sa att de vet om vem som kommer att bo dar och for att skapa goda relationer. De bygger ju trots allt vart framtida hus. 
 
Eftersom jag har varit sjuk och ar hemma fran jobbet for att tillfriskna ordentligt ( i Japan maste man stanna hemma i 3 dagar efter det att febern sjunkit da man blivit sjuk i influensa) sa later jag Alex ga pa dagis sa att jag far ta det riktigt lugnt. Men idag kanner jag mig typ som vanligt igen, sa jag funderar pa att baka en kladdkaka eller kanske en pensionarskaka? Inte ofta jag far bakarsuget, men just nu har jag det. 
 
Justja, en rolig parentes angaende husbygge i Japan - nar man bygger sitt eget hus ar det tradition att man stror ett speciellt salt over marken dar huset ska byggas. Detta ska goras innan sjalva husbygget tar sin borjan och ska goras av husagaren. Saltet far man fran ett Tempel och det det ska alltsa skydda huset fran otyg och olycka, som jag forstar det. Min man ar inte vidare vidskeplig, men jag ar ett har- hjarta och hans pappa tillhor ju anda den lite mer aldre generationen som tror mer pa gamla skrockiga traditioner som dessa, sa det blev av att salta marken. Inget ont kan ju iaf komma ur det, sa varfor inte? Det finns tydligen nagot mer man kan gora, men det involverar en prast och mer pengar, sa det sa Toshi starkt nej till.
 
Naja, det far vara allt for denna gang. 
 
Mata ne!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0