Ett par manader senare....

Jahapp, sa tog det ett par manader mellan inlaaggen igen da! Suck... haha.
Men nu sitter jag iallafall ner och tankte ge mig pa ett forsok att skriva en liten summering av vad som hant sen sist. 
 
Allt kring huset ar bestamt, sa nu vantar vi bara pa att de ska borja bygget, vilket ska ske i borjan av Mars, sa alltsa vilken dag som helst nu. De beraknar att bygget av huset ska vara klart och att vi kan vara redo for inflyttning i slutet av maj. Men gud vad roligt - och svart!- det ar att bestamma allt i ett. Golv, tapeter till alla rum, farg pa kok och bad, vart alla eluttag ska vara, planlaggning, fasad... Det ar manga viktiga beslut pa en gang och jisses ar det svart att forestalla sig hur allt kommer att se ut i slutandan! Men nu ar det gjort och jaklar vad roligt det var! Nu ar det bara att vanta.
 
Alex har hunnit med att vara sjuk ett par ganger om. Han skramde oss ordentligt for nagra veckor sen da han fick for lagt blodsocker pa morgonen och inte gick att fa kontakt med. Han bara sov och sov och gick inte att vacka. Efter att ha farit in pa akut besok pa sjukhuset konstaterade de att han hade pa tok for lagt blodsocker, men eftersom det gick upp till normalt varde da han val kvicknat till och atit lite sade de att det antagligen bara var en engangsforeteelse pa grund av for tidig middag pa kvallen och det da blev for manga timmar utan mat under natten. Men for sakerhets skull blev han inlaggd pa sjukhus for kontroll och vidare tester, for att utesluta nagon varre, bakomliggande sjukdom som anledning till blodsocker fallet. Sa var dock inte fallet, alla tester visade att allt var normal och hans blodsocker sjonk inte igen. VI behover bara se till att han far i sig nagot alldeles innan han borstar tanderna och sover, som en yoghurt eller lite juice, for att forhidra att samma sak hander igen. Det tackar vi var lyckliga stjarna for!
Nu har Alex akt pa influensa.... suck. Vilket leder till att jag annu en gang maste vara hemma fran jobbet. Jag valjer ju givetvis varje gang mitt barn, ingen tvekan om saken. Men nog vill jag jobba ocksa... Jag har iallafall tur att jag nu arbetar pa en skola dar det ar mojligt att vara hemma da man sjalv eller sitt barn ar sjukt. Det hade sakert INTE gatt pa skolan jag arbetade pa i Osaka. Ush, hemska tanke om jag arbetat dar fortfarande....  Jag uppskattar bara mitt jobb sa himla mycket att jag mar daligt varje gang jag maste vara hemma med sjukt barn, for jag ar lite radd att lyckan ska ta slut och att det snart blir som pa skolan  i Osaka att jag maste bona och be om att fa vara hemma pga sjukdom. ( for att forklara detta-  nar jag blev gravid arbetade jag ju fortfarande fulltid pa skolan i Osaka. Men mitt illamaende var ju sa starktt att jag inte klarade av att arbeta kl.9 - 18, sa jag och chefen hade ett samtal dar han sa att jag kunde ga ner till deltid 9 -15 och vara ledig de dagar da jag madde for daligt for att jobba. Till saken hor ocksa att jag hade mycket migran da, men inte kunde ta nagon typ av medicin pga Alex i magen, sa det var liksom dubbel trubbel med migran OCH illamaende som gjorde att jag kraktes flera ganger per dag. Men tror ni att jag enkelt fick vara ledig de dagar da jag madde som varst? Nix,  samtalen slutade oftast med att att jag grat, bad om ursakt for att jag inte klarade av att jobba och till slut fick stanna hemma med hyffsat daligt samvete. )
Sa jag ar sa himla tacksam over min nya arbetsplats dar chefen sager att hon forstar och onskar krya pa dig till Alex. Vill inte att den turen ska ta slut, haha. 
 
Jisses vilket langt inlagg det blev over detta, intressant? Hehehe inte sa mycket kanske. Ska avrunda med att saga att jag lyckades ta mig ut fran huset for nagra timmar och fara pa bio och se nya Hobbit filmen. Hyffsat bra, tyckte jag. Mycket battre an forsta Hobbit filmen, men givetvis inte lika bra som Sagan om ringen filmerna. Och JA, den har just haft premiar i Japan. Lite efter? Yepp. 
 
Avslutar med en bild pa mitt hjarte gull - 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0