Bild special

Som utlovat kommer här några bilder:

Alex ÄLSKAR spårvagnen, och tittar alltid på den då den kör förbi ( vi bor nära spåret ). Om vi inte stannar och låter honom titta på tåget då det kör förbi får vi allt höra det! Så igår tyckte vi att det var dags att låta honom åka sitt älskade tåg ( spårvagn) :









Alex blir, precis som alla andra blöjjbeklädda barn, himla söt i tights eller leggings. Finns det nåt sötare än den blöjjrumpan? Därför kan jag inte låta bli att låta honom använda leggings som byxor ibland....





oooh, mitt mamma-hjärta smälter! :)


Kommentarer
Postat av: Céline

Hej ^^
Jag heter Celine och jag har flyttat till Japan.
Jag har bott här i en månad nu och jag stortrivs.
Gud vad söt han är Alex. Hur länge har du bott i Japan? Vad jobbar du med?
Med vänlig hälsning Celine

Svar: Hej! Tack för din kommentar :) vart i japan bor du? Och vad gör du här - jobbar eller pluggar?
Jag är inne på dryga 4 1/2 år i japan nu. Jäklar vad tiden går fort! Jag jobbar som engelsk lärare för små barn på en internationell skola här i Kyoto. Ett jobb som jag älskar :)

Mvh Annika
Annika

2013-11-02 @ 09:07:52
URL: http://sunnykingdom.blogg.se/
Postat av: Céline

Hej! Tack själv för svaret^^
Jag bor i Yokohama :) Det är så himla vackert här, har ni varit här?
Jag pluggar japanska här, men jag vill bo och jobba i Japan efter mina studier.
Det låter som ett kul jobb :) Var du engelskalärare innan du kom till Japan?
Mvh Celine

Svar: Hej! Förlåt att svaret är så himla sent! Det har varit lite hektiskt på sistone... :p som svar på din fråga: nej jag har inte jobbat som lärare förut hemma i Sverige och jag har ingen utbildning som det heller. Det behövs oftast inte om du söker jobb som engelsk lärare på dagis.
Tyvärr har jag inte varit i yokohama. Har typ enbart varit i trakterna runt kansai. Har du varit något i Kyoto?

Mvh Annika
Annika

2013-11-07 @ 07:42:17
URL: http://sunnykingdom.blogg.se/
Postat av: Céline

Hej. Det är lugnt^^ Jag har haft det ganska hektiskt också så jag förstår ;-) Jikes vilken jordbävning vi hade inatt, jag är glad att min dator inte gick i golvet.
Jasså? Jag funderar på att leta jobb som engelsklärare för barn eller något liknande, jag är inte säker på min japanska riktigt än dock så det får vänta lite. Nej, jag har inte varit i Kyoto men förhoppningsvis en dag ;) börjar ni få det kallt där?

Svar: Hej Celine! Forlat for ett jatte sent svar, igen. Du har jullov nu eller hur? Har du haft en trevlig jul? Jag ar sjalv vinter ledig nu, fram till den 7e januari. Om du vill undervisa sma barn ar det oftast okej att du inte kan prata japanska, sa ifall du inte ar saker nog pa din japanska ar det inget du behover oroa dig for. Det viktigaste ar , forutom att du kan engelska, din personlighet och att du gillar barn. Jag vet ju dock inte hur det ar i Tokyo, men har i Kyoto och Osaka har det inte varit nagra storre problem att hitta jobb, ens som en icke infodd engelsktalare. Tanker ju jobba och plugga samtidigt eller soka jobb efter avslutade studier? Laste pa din blogg att du har pojkvan, ar han japan eller ar han ocksa svensk? Du far ursakta mig ifall du kanske redan berattat, minnet sviker ibland nar jag ar sa hiiiimla seg pa att svara, haha.

Och som svar pa din sista fraga, jupp det ar ganska kallt har nu. Dessutom bor vi i ett machiya sa det ar hyffsat kallt inhomhus ocksa...brrr...
Annika

2013-11-29 @ 14:32:57
URL: http://sunnykingdom.blogg.se/
Postat av: Céline

Hej Annika!
Det är lugnt^^ Japp, jag har jullov till den 9:e januari. Det är jätteskönt. Åh, tack för tipsen. Det var verkligen hjälpsamt :)
Ja, min pojkvän heter Takahiro och är från Machida i Tokyo. Vi träffades i Kina för lite mer än ett år sen. Hur träffades du och Toshi?
Takahiro och jag hade en jättemysig jul tillsammans, vi tittade på Kalle Ankas Jul via skype med mina föräldrar. Hade ni en fin jul? Jag vill jobba extra medan jag pluggar och sen söka heltidsjobb efter japanskastudierna :)

Ja, vi har det kallt inomhus också, sitter med jackan på medan jag skriver nu, men det är inte kallt i Japan särskilt länge eller hur?

Kram

Svar: Hej! Jag och Toshi traffades har i Kyoto, ca en manad efter det att jag kom till Japan. Vi traffades pa en fest som han och en kompis till honom anordnade. Jag som trodde att man aldrig kunde traffa nagon vettig kille ute pa krogen....haha!
Tyvarr upplever jag Japans kyla som ganska lang. Borjar val bli varmare dar kring April, men det varierar ju fran ar till ar och sa mellan personer och vad man anser vara kallt. Jag tycker dock att Japan ar mycket jobbigare kallt an sverige. Far val tacka bland annat deras oisolerade hus for det, haha.
Vi hade ocksa en jattefin jul tilsammans med vanner, at svensk hemlagad julmat och drack glogg och sag pa kalle anka.
Har du jobbat extra nagot forut har i Japan? Om inte tror jag du behover ett arbetstillstand som maste klistras in i ditt pass innan du kan jobba. Vilka jobb som ar tillatna vet jag inte, jag skaffade bara ett for privatlektioner. Men kolla med skolan eller migrationsverket!

kram
Annika

2014-01-04 @ 12:46:22
URL: http://sunnykingdom.blogg.se/
Postat av: Céline

Hej!
Vad gulligt. Ja, man kan träffa en kompis eller date där man minst anar det :)
Jo, jag hörde av en kompis idag att februari brukar bli kallt här. Men aja, det är bara att förbereda sig för det antar jag, inte så mycket annat att göra.
Jo jag ska kolla med skolan om de kan hjälpa med extrajobb, de har hjälpt flera elever med det. Två klasskompisar till mig jobbar extra just nu :)
Ser du fram emot att börja jobba igen?
Kram

Svar: Jag hade flera klasskompisar som arbetade extra efter skolan ocksa. Jag gjorde aldrig nagot forsok att fixa bade skola och plugg samtidigt, jag tyckte att japanska plugget var pa tok for svart och jobbigt for att kunna fokusera pa nogt annat ocksa. Men jag beundrar de som kan!! Du kan sakert hitta deltids jobb pa nagon skola. Det ger ju en jattebra erfarenhet sen om du vill soka heltidsjobb sen ocksa.
Annika

2014-01-06 @ 13:53:29
URL: http://sunnykingdom.blogg.se/
Postat av: Céline

Hej! :)
Jo jag har skrivit CV och ska lämna in den.
Men jag tänkte fråga, du skrev att du inte hade utbildat dig till engelskalärare, du jobbar väl heltid? Behövde du göra någonting annat för att få arbetstillstånd?

Svar: Hej Celine! Jag har varit helt frånvarande från bloggen pga dator brist under en väldigt lång tid, vilket gjort att jag inte kunnat varken blogga eller svara på kommentarer. Som svar på din fråga ( nog för att du säkert inte behöver det längre men) så behövde jag bara ett giltigt visum. Resten fixade jobbet. Och eftersom jag är gift med japansk medborgare så har jag rätt till att jobba heltid och göra det mesta annat som andra japaner har rätt till. ( men inte allt dock). Så det har aldrig varit något bekymmer för mig. Vad man har rätt till att göra beror på vilket sorts visum man har.

Hur har allt gått för dig sen senast?
Annika

2014-01-21 @ 11:18:44
URL: http://sunnykingdom.blogg.se/
Postat av: Céline

Heej Annika!
Oj vad längesen det måste ha varit. Är allt bra med er? Alex växer för fullt? Jodå det har hänt mycket, jag har varit på besök i Sverige, bytt extrajobb (jobbar nu extra på hotell) Jag är fortfarande fast besluten på att stanna i Japan, min kille har frågat mig om jag vill flytta ihop med honom, vi har varit i Kyoto till och med :D En massa grejer har hänt.
Vad ska ni göra på jul?
Kramar Celine

Svar: Hej! Ja jag har varit frånvarande från bloggandet och datorn under en himla lång tid. Men nu har vi som sagt äntligen en ny, fungerande dator så nu e jag tillbaka :) Vad tyckte ni om Kyoto? Hur är det att jobba på hotell i Japan? Jag har jobbat lite inom hotell hemma i Sverige innan jag for till Japan, och tyckte att det var ett ganska hårt arbete. Har du jobbat något inom hotell hemma i Sverige och kan jämföra mellan länderna?Vad kul att ni ska flytta ihop! ( för jag gissar att du sa ja?). Har ni några funderingar på att gifta er eller är det för långt fram i framtiden att ni inte riktigt pratat om det än? Här händer det inte så mycket nu efter det att vi köpt hus. Det rullar mest på som det ska. På den 25:e ska vi fira jul ( vill fira på den 24:e men det får bli den 25:e istället) och då kommer endel vänner hem till oss på julmiddag som jag lagar. Det kommer att bli riktigt roligt. Vi har firat på samma sätt två år tidigare, så det blir tredje "riktiga" julen i Japan nu. Jag saknar julen hemma men det blir bättre och bättre och mer likt svensk jul här hemma för varje år. Hur firar ni jul?Kramar Annika
Annika

2014-12-19 @ 13:52:44
URL: http://sunnykingdom.blogg.se
Postat av: Céline

Heej!
God Jul och Gott Nytt År i efterskott! Hoppas ni hade roligt :)
Jasså, har ni köpt hus? Ja då förstår jag att ni har haft fullt upp. Men det blir väl roligt med inredningen sen va? Älskar inredning. ^^

Nej, hotellarbetet var första gången för mig faktiskt, jag har dock jobbat inom service i Sverige, men det är helt annorlunda från Japan.
Men tyvärr har jag slutat nu, av lite olika anledningar, alldeles för långt bort, jag åkte tåg hem mitt i natten flera dagar i rad, fick inga matpauser så gick ofta utan kvällssmat. Mina kompisar ska åka hem till Sverige, jag är väldigt ledsen för det och vill vara med dem så mycket jag kan för vem vet när vi kan ses igen.

Jodå, vi har pratat om att gifta oss men det är fortfarande för tidigt.
Min rumskamrats familj kom på besök under jul och nyår så vi gick till en svensk restaurang och åt julbord. Och sen gick vi till ett tempel på nyår.
Helt fantastiskt!
Ha det så bra
Kramar Celine

2015-01-02 @ 13:09:05
URL: http://sunnykingdom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0