Alex 1 år!

Nu har lilla gullefjunet förvandlats till en sprakande smällkaramell! Den 30 Juni blev mitt lilla hjärta hela 1 år gammalt, och det är ofattbart vad fort tiden går! Jag kan inte förstå att jag bara för lite mer än ett år sedan var gravid och knappt kunde föreställa mig hur livet med lilla Alex skulle bli, och nu har jag haft ett helt år ihop med honom. Fantastiskt.

Så... hur mycket har min lilla 1 åring utvecklats nu då?
Som 1 åring kan han :
* Krypa snabbare än en formel 1 bil. * Ställer sig smidigt upp mot saker och sätter sig lika smidigt ner igen.
* Han har två stora, tjusiga framtänder på överkäken och tre små söta på underkäken.
* Han dreglar värre än en snigel som tuggar fradga.
* Han äter med god aptit det mesta som vi stoppar i munnen på honom ( förutom kiwi, det var ingen hit...)
* Han börjar bli rätt fingerfärdig.
* Han pratar inte ännu, men "mamma" brukar han säga lite då och då. Dock känns det mer som Ma-ma snarare än faktiskt MAMMA , så jag väntar fortfarande på det första medvetna " mamma":t.
* han har badat ute för första gången.
* han är fortfarande inte främlings skygg, men visar ändå att han föredrar mamma bäst :)
* skrattar och ler ständigt mot främlingar, vilket gör honom himla populär ute på gatorna och i affärerna.
* han har redan hunnit ha 3 dagars febern och vattkoppor, samt en envis förkylning med feber, hosta och snorig näsa.
* Han älskar fortfarande Chuggington.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0