I'm back!!

.... In Sweeeeeden!
 
 
 
Redan i November 2012 bestämde vi oss för att jag och lilla fjunet skulle packa resväskan och bege oss till kalla Norden. Men detta blev en överraskningsresa för min kära mor och min kära vän Carro, så jag har hållit det hemligt. 
 
Vi började resan från Japan morgonen den 7 Januari och vi nådde stora syrrans hus i hemmings natten den 7 Januari, Svensk tid. Det tar alltid ett helt dygn att resa. Men överlag gick allt jättebra. Alex var jätteduktig. Vi har båda lidit av lite "Jissabokke", alltså Jetlag, men det har då redit ut sig nu en vecka senare :)
 
Sedan vi kommit hit har Alex utvecklats massor! Hurvida detta beror på att det helt enkelt var dags för Alex att " ta nästa steg" eller om det är för att miljö ombytet har bidragit till detta vet jag inte. Men stolt är jag då! 
Alex kan nu vända sig från rygg till mage mycket snabbt och smidigt. Men det här med att komma tillbaka på rygg igen har Einstein inte riktigt listat ut ännu...
Sen har han börjat äta gröt! Och det går bara bättre och bättre. Sen att han lyckas med konsten att få halva portionen i ansiktet är ju en annan femma...
Han dricker även vatten ur pipmugg och har fått sin första portion av spaghetti och köttfärssås. Och så det största av allt - han åt igår sin första Majskrok! :) Jag blev så eld och lågor över min lilla pojkes förmåga att hålla i och äta majskroken helt själv att jag var tvungen att ta en video på spektaklet! Dock vet jag inte om jag kan ladda upp den här... nåja, jag är ändå övertygad om att det nog bara är jag som tycker att detta är lika fantastiskt som när människan tog första steget på månen, typ. 
 
Sötungen har ätit sin första majskrok...
 
... och känner sig lite förmer än alla andra!
 
Vi for och hälsade på hos tant Kicki och Jonny, där Alex fick leka med hennes 9 månaders sötgurka Jakob...
 
.... som även visade att bebisar kan hutta med knogen! Det är som att han tänker " Han tar mina majskrokar mamma! Det ska han få ångra....!!"
 
 
 
Sedan jag kommit hit har jag hunnit festa med kära vännerna...
 
 
 
 
....  äta skrovmål och litet lyx på sunes, thai buffè på Thaigarden, Pizza och kebab tallrik på Ängeln och en hel del choklad, schwarzwald tårta och mumsmums. Diet snart? Det är nog bäst det...
 
Jag och min blåsmarks bejb Carro på lunchdejt på Piteås flottigaste tillhåll - Sunes gatukök. Även min gamla arbetsplats för herrans massa år sedan...
 
 
Nu gormar unge herre Ohno på golvet, så det är nog dags för mig att göra min moderliga plikt att krama honom, leka med honom och mata honom. En portion gröt och lite vatten samt en skvätt ersättning står på menyn! 
 
Mera update kommer senare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0