Mamma måste ju också vaccinera sig...

... mot vattkoppor! Iallafall om mamman heter Annika och inte hade så många vattkoppor som barn. Jag löper tydligen risk att bli sjuk igen ifalll jag blir smittad och om detta händer när jag är gravid så kan det få allvarliga följder för barnet. Och eftersom vi vill ha minst ett barn till så är ju det en risk man helt inte tar ( förra gången var jag inte medveten om detta). Så sagt och gjort, jag packade ner Alex i barnvagnen och for iväg på sjukan och fick mig min spruta. Skönt! Nu behöver jag iallafall inte oroa mig över det något mer :)
 
Alex fick också sista omgången av bland annat polio vaccinet förra veckan. Nästa gång baby ska vaccineras är då han fyllt 1 år. Skönt att ha det klart för ett tag iaf :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0