Alex ska bli dagisbarn...

... från och med någon gång i Mars. Varför så tidigt? Nämligen därför att jag mest troligt har fixat nytt jobb! :) Heltidsjobb dessutom :) Jag ska skriva papprena i Mars, börja jobba så smått och sen i April så ska heltidsjobbet alltså kicka igång. Jag fick anställning precis där jag önskade, på en skola här i Kyoto. Det är bara ca 15 minuters prommenad från vårt hus och jag kan även ha med mig Alex sedan när han blivit så pass stor att han lärt sig att gå. Fram till dess får han gå på eget dagis :)
 
Jag är verkligen jätteglad över detta! Lönen är bra, arbetstiden är Måndag till Fredag, kl. 09.00 till 17.00, lunch ingår, eventuella transport kostnader ingår, gångavstånd från vårt hus och jag kan ha med mig Alex. Score! Dessutom älskar jag verkligen jobbet som engelsklärare för små barn, så det känns himla kul att få återgå till detta :)
 
På mitt förra jobb arbetade jag för samma lön men mer timmar ( kl. 09.00 till 18.00, måndag till fredag och varannan lördag 09.00 till 15.00). Lunch ingick inte och jag hade ca 40 minuter med tåg till jobbet ( ca 1 timma med cykel). Så JA - jag känner mig ÖVERLYCKLIG över mitt nya jobb. Tack kosmos för detta underbara!! ♥
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Grattis!!!!! Så kul!!! :))))

Svar: Tackar tackar :)
Annika

2013-02-13 @ 14:58:56
URL: http://lillohman.blogg.se
Postat av: Carro

GRATTIS! Va kul för dig! Är det på samma ställe som du jobbat tidigare?

Svar: Ja precis, det som jag berättade om när jag var hemma. Men istället för deltid så blev det heltid :)
Annika

2013-02-14 @ 08:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0