Nervost men kul!

Forra onsdagen startade jag mitt lilla extra jobb som engelskarare pa ett sjukhus har i Kyoto. Min uppgift ar att lara dem prata vardagsengelska och nagra anvandbara fraser till patienterna. Mina "studenter" ar alltsa personalen pa sjukhuset, sjukskoterskor och lakare. Liiite nervos var jag allt infor dagen D, och speciellt med tanke pa att klassen var ganska stor, 30 personer, och inte barn som jag hittills ar van vid. Jag har alltid HATAT att prata infor folk, och bavade alltid infor att halla foredrag i klassen. Manga ganger funderade jag pa att helt enkelt sjukanmala mig och ta smallen i betygen senare, men lyckades som alltid prestera anda. Och det gjorde jag aven denna gangen! Och det var till och med riktigt KUL :) Jag har lektion 2 ganger per manad och imorgon har jag nasta lektion. Wish me luck ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0