Dagsutflykt runt om Higashi Yama

Igar bestamde vi oss i samma ogonblick som vi slog upp ogonen att "idag far vi ut pa en mini dagsutflykt". Sagt och gjort, inom loppet av 30 minuter hade jag tagit en dusch, ammat Alex, bytt om, atit fruskost och klatt Alex- sen var vi pavag!
Igar bar det av till Higashi Yama omradet, runt om The International Community Center. Sa fantastiskt vackert nara bergen, med tempel och natur. Jag alskar Kyoto!! :)
Forst gick vi in pa The Community Center sa att jag kunde skriva en annons om privat engelska lektioner, samt kopa mig en uuuuuunderbart goooood kopp kaffe ( vanilj smak ) innan vi ( jag med kaffen i hogsta hugg) begav oss ut for en liten promenad. De har bilderna knappte jag pa vagen :
 
Alex i bilen...
 
Inte den basta bilden, jag vet, men jag ville bara visa pa hur stoooora vissa av templen ar. Fantastiskt att manniskor for sa laaaaaange sen byggde dessa, utan maskiner och lyftkranar.
 
Samma tempel...
 
Vilken kannsla! :)
 
Underbart vader var det ocksa :)
 
Pa den har bron leder de tydligen vatten anda fran Japans storsta sjo, Biwako, in till centrala Kyoto.
 
Toshi, Alex och Farfar ( Ji - Ji pa japansk slang ).
 
Och sa denna - " Baka Sakura" tror jag Toshi kallade den. "Baka" betyder idiot, sa alltsa " idiot sakura". Varfor? Jo, sakuran blommar ju pa varen ( forutom vissa typer av sakura tror jag som blommar aven under vintern, eller ar det ume kanske?) men denna lilla sakura trodde att " Idag ar det var!" och sa blommade den, helt ensam, iallafall. Det hander lite da och da nar  vadret ( och sasongen) ar som det ar just nu. Kalla natter, varma dagar. Jag tyckte att idioten var lite charmig, sa jag var tvungen att knappa ett halvtaskigt kort pa den :)
 
Det var en valdigt bra dag iallafall :) Ser fram emot manga fler som denna :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0