Valkommen November! Snart ar det Jul!

Mest av allt hade jag ju onskat att fa fara hem till mitt blagula land till Jul, men tyvarr sa tycker ekonomin och Alex vaccinations sprutor annorlunda. Kanns ju inte allt for tryggt att ha sin nastan helt ovaccinerade bebis pa ett 10 timmars flyg, da bakterierna val frodas i den torra flygplans luften. Och i vinterkraksjukan - tider dessutom. Sa darfor tog jag det tunga beslutet att skjuta upp Sverige resan till nasta sommar :( Som plaster pa saren har jag dock gett mig tusan pa att fixa den basta "svenska" jul jag bara kan har hemma istallet! :) Jag planerar for fullt for hur jag ska kunna laga en sa pass svensk julmiddag som mojligt med de ingredienser jag kan fa tag pa i Japan. Vannerna ar redan inbjudna och julgranen inhandlad :) Och arets forsta lilla julpynt har redan smugit upp pa veranda dorren...
 
 
Toshi var sa sot och kopte den i smyg, och satte upp den da jag tittade at andra hallet. Nar jag vander mig om sa " hips vips" var den dar :) Han sa att han satte upp den sa att jag kunde tanka pa julen och allt kul runt kring den varje gang jag sag lilla tomten :) Han ar allt bra sot och omtanksam, min make :) Denna lilla gest gjorde mig iallafall valdigt glad, da julen ar nagot jag haller varmt om hjartat men inte betyder just nanting alls for japanerna.
 
Sa i ar far jag ha min egen forsta jul i mitt eget hem, vilket ska bli jatte kul! Det ar inte helt latt att hitta alla ingredienser for att fixa det svenska julbordet, men den som soker skall finna! ;) Sen ar det ju tyvarr sa himla dyrt att skicka grejjer fran Sverige till Japan, vilket gor att jag inte bara kan fa sakerna skickade till mig. Men jisses vad jag blev glad da jag insag att man ju faktiskt kan gora hemmagjord glogg!! :) Enkelt och smidigt med glogg krydda :) Och krydda kostar ju inte mycket att skicka ;)
 
Nu hor jag att lilla gullefjunet borjar vakna fran sin laaaaanga tupplur, sa jag ska gora iordning en flaska och ga och hamta honom fran sangen. Sa med detta avslutar jag det har inlagget.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0