Alex nya hobby...

... är att sticka ut tungan!
  
Sedan han upptäckt att han besitter denna fantastiska formåga, är tungan mer utanför munnen än i munnen
 
Dessutom tycker han att det är jatte roligt att vara en Stooor pojke och hålla i nappflaskan själv ocksa ( jag håller ju också i den såklart, hans små myggmuskler fixar inte riktigt att hålla upp nappflaskan själv ännu ). Så fort det är matdags har han börjat försöka greppa om flaskan redan innan den nått munnen.
 
 
Sin vackra stämma tänar han också med jämna mellanrum under dagen, om än han ibland tycks bli lite less sin egen röst och bestämmer sig för att leka tysta leken under en längre stund. Hur mycket jag än älskar min lilla sångfågels vackra toner, sa kan tystnaden vara som ljuv musik i mammas öron ibland ;)
 
Just nu ligger han på golvet och sjunger och skrattar, men nickar till lite då och då. Jag tror att det börjar vara dags för fjunets 3:e tupplur vilket ögonblick som helst nu
 
Smakprover har det ju också börjats med nu. Hittills har han fått prova morot, vilket kanske inte var världens hit enligt honom, men idag provade vi något som på japanska kallas " okayu", som är någon form av mosad ris tror jag. Japansk babymat. Finns ju många andra sorter med, mer vanliga sorter, men tydligen så börjar de flesta med denna "okayu". Detta föll iallafall Alex mer på läppen och han åt med ganska god aptit. Dock gav jag honom bara lite, till en början, men han ska få mer till nästa måltid.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0