"Mamma ledighet"

Fran och med den 1 Juni, gick jag pa "mamma ledighet". Om jag nu kan kalla det mamma ledighet... Eftersom  jag bara ar "deltids anstalld" sa innebar det att jag inte har nagon mammapenning eller ersattning fran arbetsplatsen eller nat sant. Sa jag slutar helt enkelt. Men for mig blir det ju som mamma ledighet. Planen ar att jag ska borja om att jobba ( pa samma stalle eller soka ny arbetsplats) om typ 6 manader. Men vi far se senare exakt hur det blir.

Jag hade iaf min sista arbetsdag i Torsdags, den 31 Maj. Lite vemodigt da jag verkligen trivdes jattebra pa min arbetsplats. Barnen tar verkligen en plats i ens hjarta och det kommer bli konstigt att inte traffa dem varje dag. Sen ar jag valdigt fast vid mina arbetskamrater ocksa. Men dem kommer jag nog att fortsatta traffa pa fritiden :)

Jag fick brev fran vissa av barnen, blommor av ett av barnen som kom in med sin pappa - trots att hon var ledig, och en present av en annan foralder. Sedan fick jag blommor fran chefen och arbetskompisarna med en liten skylt " Thank you Annika" samt ett stort papper som all personal och alla barnen skrivit pa. Fick fina meddelanden fran chefen och arbetskompisarna :) Nar de overlamnade blommorna och pappret stegade alla de storre barnen och chefen och kollegorna in mitt under min lektion, och alla sa " thank you Annika" och sa fick jag massor av kramar av alla barnen :) Det var himla fint :)

Lite bilder fran dagen:


Har stegar de in mitt under min lektion och overlamnar blommorna och pappret som alla signerat.


Och jag far massor av kramar av alla barnen...


... och sa en gruppbild forstass :) Min klass ar de minsta barnen :)


Mina blommor jag fick :) De till vanster fick jag av Y- chan, som kom in pa sin lediga dag med sin pappa for att saga hejda och ge mig dessa. De till hoger fick jag av chefen och kollegorna :)




Jag och min klass, " cherry class" eller som vi sa mest, "baby class". Har sitter de uppradade for min morgonlektion sa jag passade pa att knappa ett kort :)


Jag och sota lilla S- chan :)


Jag och underbara lilla M-chan, det lilla charmtrollet :)

 
Och sa supersota Yu- kun :) Hans foraldrar ar nog riktigt rika ( som alla andra barnens foraldrar men anda...) de klar lilla Yu-kun i markesklader ala Diesel och Dior. Dock ar han supersot i det, men det maste ju kosta skjortan!


Lilla A-chan, ett litet gulligt geni! Vi forvantar oss stora saker av henne, hon ar verkligen smart. Begavad. En av de yngsta i klassen. Och sot :)


E-kun, en riktig vilding ( nastan mardromslik) men samtidigt sockersot och smartare an man tror. Trots att han inte fokuserar under lektionerna sa overraskar han en med att kunna mer an manga av sina kompisar. Passiv inlarning?


Och sa en bild pa mig och M- chan, som jag hade i min klass forra aret. Nu har hon blivit storre och gatt upp till "Apple class" som en annan larare har. Hon ar sot som socker, bade i sin personlighet och i utseendet :) Ett hjarta av guld :)

Det var nagra bilder fran mitt jobb, som jag kommer att sakna! Men det ar dock skont att vara ledig nu :) Jag blir verkligen trott av ingenting nu, men jag gissar att det inte ar sa konstigt da lilleman vaxer sa det knakar och dagen tills vi traffas kommer ju narmare och narmare :)

Uppdatering i inlagget: Jag skrev tidigare att det kostar typ 6 800 kr per VECKA att ha sitt barn pa dagiset/forskolan dar jag jobbat ( 5 dagar i veckan, kl.9 - 15.00). Det ar sa jag laste det pa hemsidan, men efter snack med Toshi sa maste det betyda att det kostar 6 800 kr per manad, inte vecka. Vilket verkar mer vettigt ;) Men jag tycker det ar valdigt otydligt skrivet pa hemsidan, fast antagligen ar bara det ar jag som ar blond ;)



Kommentarer
Postat av: Nina

1200 i månaden är typ högst;)lät dyrt

2012-06-05 @ 15:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0