Life in Kyoto is sweet :)

Det ar sa otroligt harligt att vara tillbaka i Kyoto igen.
Idag for jag ut med cykeln och bara cyklade runt i nagra av de omraden jag brukade vara innan vi flyttade till Osaka. Det var en underbar kannsla att vara tillbaka - antligen! :) Jag passerade aven var gamla lagenhetsbyggnad, dar var det manga harliga minnen som bubblade upp till ytan :)

Vi lever ju inte samma liv som vi gjorde for typ 1,5 ar sedan, men det ar sa skont att vara tillbaka "hemma" igen. Eller sa pass "hemma" man kan komma utan att vara Pitea :)

Min vardag nu ar valdigt lugn och skon men samtidigt valdigt produktiv. Nar jag jobbade orkade jag givetvis inte stada varje dag. Men nu nar jag inte har nagot annat att gora har jag gjort det till mitt lilla projekt - att halla huset rent och fint varje dag. Vilket kanns underbart bra :) Beundrade alltid mamma for att hon drog omkring med dammsugaren varje dag och for att hon holl det fint och bortplockad overallt. Fattade dock aldrig hur hon orkade. Sa varje dag efter att jag dammsugat, hangt och vikt tvatt, diskat och plockat bort samt torkat bordet och diskbanken sa kanner jag mig sa stolt :) Dessutom har jag borjat borsta Kiba-chan varje dag ( till hans stora fortjusning).
Jag hoppas att jag kommer kunna halla detta uppe sa gott jag bara kan aven efter det att Lilleman anlant - men jag forstar att det kan vara svart. Jag vet ocksa att jag maste acceptera det faktum att jag kanske inte kommer ha varken tid eller ork nog att stada som jag gor varje dag.

Jag tanker pa alla fantastiska mammor i varlden som tar hand om barnen ( och maken ), hushallet och jobbar. Jag hoppas verkligen att jag ocksa kommer att lyckas bli en sadan mamma. Jag ska verkligen gora mitt basta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0