En ny vardag

Nu ar det langesen jag skrev sist. Men jag tror sakert att alla forstar att den nya vardagen med min lilla gullegris Alex slukar den mesta av min egna tid :)

Lilla Alex ar nu 3 veckor och 4 dagar gammal :) Han ater, vaxer och mar bra :) Vi har valsignats med en jattesnall liten pojke som fram tills nu knappt gratit nagot alls utan bara sovit. Nu borjar han vara vaken mer och darmed har han borjat grata mer ocksa, men han ar fortfarande hur snall som helst.

Vad som kanns jobbigast i denna underbara tillvaro ar ammningen och att behova vakna flera ganger per natt.
Jag hade ju hort att ammning kan vara jobbigt och att det tar mycket enerig, men jag kunde anda inte forestalla mig det. Men amningen gar jattebra, och Alex tar dessutom flaskan utan problem, sa ibland da jag behover vila sa ger Toshi honom valling/mjolkersattning istallet.

Under graviditeten gick jag upp fran 52kg till 64kg mot slutet, men jag har redan gatt ner nastan allting ( vagen landar pa ungefar 53kg nu). Detta kanns ju underbart :) Dock har mina hofter blivit betydligt bredare, sa jag jobbar pa att slimma ner dem genom att anvanda ett typ av balte som man ska ha pa sig efter att man fatt barn for att fa tillbaka sina hofter till den ursprungliga bredden ;) Hurvida detta funkar eller inte vet jag inte, men det skadar ju inte att prova. Jag tror inte vi har detta i Sverige, men i Japan anvander valdigt manga dessa balten for att fa tillbaka sina kroppar som de var innan de blev gravida. Ar detta humbugg eller sanning manntro?

Vidare sa har Alex en fantastisk mimik fastan han ar sa liten annu. Det ar en san lycka att bara sitta och titta pa hans minspel nar han ar vaken ( eller sover for den delen), han ar det sotaste jag sett pa denna jorden. Men sa tycker val alla mammor om sina barn va? :)

Det far bli ett jattekort inlagg idag, jag ska ta och forsoka fa i mig lite frukost och starta upp den har dagen. Lagger upp nagra bilder pa gullegrisen ocksa! :)









Dessa 4 bilder ovan tog var van Kosuke i Sondags.




Pappa Toshi och en nyfodd Alex pa sjukhuset.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0