Ny utexaminerad f.d japanska student

Då var men en utexaminerad, före detta japanska student då.

Igår, den 22 September var jag klar med mina Japanska studier. Eller, klar och klar, jag bestämde att nu måste jag pausa från det här. Givetvis är det nödvändigt för mig att fortsätta mina studier i framtiden, men nu behövs det verkligen en paus.

Och skönt känns det. Så JÄVLA skönt, att vara klar. Jag har så mycket frihet. Jag har så mycket tid. Jag kan göra vad jag vill. Det känns så bra, ja, så JÄVLA bra :)

Jag blickar frammåt mot min gemensamma framtid med min man, mina drömmars man, min Toshi :) Och det är ljust, nästan bländande :) En härlig, nästan övervälmande kännsla :) I skrivande stund har jag precis skickat in ett par jobbansökningar till jobb som engelska lärare i Osaka. Imorgon ska jag förbereda mig inför ansökan på ytterligare skolor. Jag har ingen aning om när eller om jag kommer fixa jobb som engelsklärare här i Japan, men jag har goda förhoppningar att lyckas tillslut. Just nu jobbar jag ju extra som engelsklärare på en skola här i Kyoto, men dels behöver jag heltid och dels bör vi flytta till Osaka då Toshi har sitt jobb där, så jag behöver söka jobb där nu.

En liten del av mig blickar tillbak på mina 1,5 år hittills i Japan, och minns med en viss bitterljuv sorgsenhet de kompisar jag fått här, som återvänt till sina hemländer. Akiko och Lisa, Robert och Christoffer. Om ni läser detta, vilket 2 av er inte gör då ni inte är svenskar, så ska ni bara veta att jag saknar er.
Och till mina underbara och fantastiska vänner och familj i Sverige- er saknar jag ju så att det gör ont, det ska ni aldrig tvivla på. Men livet har sin gång, och alla går vi på olika vägar.

Ush så sentimentalt det här blev, jag hade tänkt skriva ett alldeles glatt och sprudlande inlägg, men det lyckas jag visst inte med idag :P Jag tar å drar på sento och badar istället tror jag, innan Toshi är klar på gymmet och vi ska fixa käk.

Mata ne!!

( Ps. lycka är att ha en kissemiss, vilken liten lyckospridare han är, vår lilla Kiba. Ds )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0