Mitt senaste vill ha ( fast tänkt på det jättelänge)....

... är jag jag vill ha en KATT! Vi har diskuterat fram och tillbak mellan katt eller hund hur länge som helst nu, och mer eller mindre kommit fram till att en katt passar vår livsstil just nu, då en hund kräver rätt mycket mer arbete. Katter är ju mer självständiga. Men ändå kräver de ju ett ansvar, och man ska vara säker innan man skaffar sig en. Jag vill inte behöva göra nåt så jobbigt som då jag lämnade bort min älskade kisse "morf" igen. Han lämnade jag bort till ett kärleksfullt hem i Boden då jag skulle fara hit till Japan. Han var en underbar kisse som jag verkligen älskade, och jag drömmer fortfarande drömmar om honom. Eller, nu har drömmarna om honom ersatts till den blivande katten ( så att säga) men den ser fortfarande ut som Morf, även om jag i drömmen vet om att det inte är han.

Så, nu diskuterar vi om vi ska göra slag i saken. Eller det kommer vi att göra, frågan är väl mer när. Inte före augusti iallafall skulle jag tippa, men efter augusti kanske.... rätt bra läge nu då jag är student och har mycket tid hemma, eftersom även en bäbis katt kräver vård, uppfostran och omsorg.

Jag skulle iallafall känna att det skulle vara skönt att ha nån med mig hemma i lägenheten då Toshi är borta 1 dag i sträck var 3:e dag. Nån att prata med, ( om än på kattiska) och gosa med i substitut till Toshi. Jag saknar kännslan av att ha en katt i knät, liggandes på axeln eller sovandes på huvudet.

Jag har läst på lite om kattraser på nätet, eftersom det antagligen rör sig om en raskatt vi eventuellt kommer att köpa. Men det kan mycket väl hända att det blir en bondkatt i slutändan, för raskatterna är ju rätt dyra så att säga. Tänker inte gå in på exakt hur mycket för då tycker ni bara att jag är dum i huvvet :P

De två starkaste kandidaterna just nu är dessa två: ( men märk att detta kan komma att ändras, jag är fortfarande i undersökningsstadiet)




Bengalkatt - Denna leopardliknande lilla tamkisse skulle jag gärna ha lurkandes i min lägga... beskrivs som en vattenälskande, social filur som tycker om att apportera. Har tydligen hundliknande drag i sin personlighet. En liten pratkvarn men ingen skrikhals, kan man läsa sig till på internet.




Bombay katten med sin nattsvarta päls och gula ögon sägs älska värme och därför gärna sover med dig i sängen under täcket. Den beskrivs vidare som en otroligt snäll och social kisse, som är mycket smart samtidigt som den älskar att leka. Dock går den tydligen inte berserk då den beskrivs som lugn i sitt temperament.


Vi får väl se vad som händer... båda katterna beskrivs som bra inomhuskatter, vilket också är ett plus. Nåja, tiden får utvisa. Jag rappoterar vidare då jag vet något mer. Ännu är det bara drömmar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0