Längtar till Alla Hjärtans Dag

Snart nalkas Alla Hjärtans Dag!

De flesta som har ett intresse för Japan vet om att alla hjärtans dag i Japan skiljer sig något från alla hjärtans dag i Sverige/ Europa. Traditionellt sett ( även om det nu blir mer och mer som i europa) så är det tjejen som uppvaktar killen, genom att till exempel ge honom choklad ( som hon gärna har gjort för hand) uttrycker hon sin kärlek till honom. Om han besvarar hennes kärlek så har han sin chans att visa detta på The White Day som är... en månad senare skulle jag tro. Intressant.

Iår blir det att fira på Japanskt vis, skulle jag tro. Det kan ju hända vi gör något mysigt på kvällen, som att äta på restaurang eller något. Men Toshi har redan uttryckt vad han vill ha i present på alla hjärtans dag: Michael Jacksons "This is it". Så givetvis ska jag ge den åt honom, men tror nästan jag ska köpa den på blue ray istället för Dvd. Dessutom har jag starka planer på att prova göra min egen choklad åt honom, för att uttrycka min starka kärlek för honom :) Haha, som att han inte redan vet hur stark den är men ändå, kul, tycker jag :) De säljer jätte mkt olika set i matbutikerna, med små söta hjärtformade former, blockchoklad i olika färger, topping och söta små present askar att ge bort chokladen i :) Ska bli kul att prova på, japp, ska det verkligen :)

Nu byter jag ämne. Förra veckans Kanjiprov spikade jag till min stora glädje! Det är en mycket, mycket stolt Annika som skriver nu då jag verkligen har lagt ner mycket tid på att plugga mina Kanjis. Tydligen är det också ganska ovanligt att västerlänningarna plockar hem full pott ( om än det givetvis finns de som är så duktiga att de gör det och jag tror inte att jag lyckas igen men), jag är ändå sååå stolt och vill så gärna "klappa mig på bröstet" lite extra den här gången! :) Varje vecka får vi 60 st nya kanjis som vi ska lära oss till nästa måndag, vi har alltså bara 1 vecka på oss att lära oss läsa och skriva dem allihop. Ja, jag suger på karamellen ett litet tag till, tror jag... mmmm :)

Så, på tal om dessa kanjis, ska jag nu återgå till mitt kanjipluggande. Även om jag inte lyckas ta hem full pott igen, vill jag ju göra så bra ifrån mig som jag bara kan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0