Romantisk weekend i Kobe :)

Jag och min älskade spenderade en romantisk weekend i Kobe förra helgen.
Först spenderade vi lite tid på lite sightseeing i den vackra staden och första stoppet var Kobes "China Town". Vi åt en jättegod lunch och strosade lite i det Kina inspirerade shoppingdistriktet. Efter det begav vi oss till en av Kobes stora japanska trädgårdar, vilket var väldigt kul. De Japanska trädgårdarna tar andan ur en, de är alltså väldigt vackra och ro givande. Därefter begav vi oss till vårt hotell som jag bara vråååål älskade :) Checka bilderna! ;) Vackert hotell, vacker utsikt, välutrustat hotellrum med badkar och balkong ( från vilken vi kunde se den vackra utsikten) och möjlighet till massage uppe på hotellrummet! Jag var ju bara tvungen, och som jag behövde ordentlig massage! Ajajaj vad det smärtade, men som det var behövligt!

Först checkade vi in hotellet, tog ett hääärligt bad tillsammans, jag gick massage på rummet medan Toshi tittade på TV och sen var det dags för middag! 4 rätters kryssningsmiddag! Vi gick på båten från Hotellet och själva kryssningen och middagen tog ungefär 2 timmar. Det var jättefint alltihop, romantiskt och god mat :)



China Town bjöd på mycket god mat, röda starka färger och en folkmängd.




Lite bilder från den Japanska Trädgården :)





Lite bilder av omgivningen runt om hotellet. Kobe är en av Japans mest betydande kuststäder och som ni förstår av bilderna och det faktum att vi bordade båten från hotellet förstår ni ju att hotellet var beläget i hamnen.




Bilder inne från hotellet ( lobbyn) och sen några bilder på utsikten från vårt rum. Nice va?? :)




Efter att middagen var klar fanns lite tid att utforska båten. Vi kilade upp på däck och njöt av den friska ( men något kalla) havsvinden och knäppte några foton :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0