Bröllop, Svensk sommar, Ösregn, och konstiga drömmar???

Kära läsare!!

Nu har jag haft ett uppehåll i skrivandet den, ja hur många månader är det??? Det är trist att jag ibland bara inte har tid, eller finner kraft, att skriva ens nån ynka rad. Men som ni redan antagligen förstått, så blir plugget stundvis extremt intensivt, så då måste jag verkligen prioritera vad jag lägger min "dö tid" på. Men nu iallafall, är jag ungefär 3 veckor in på mitt sommarlov och känner att jag både har tid, lust och ork att skriva ett inlägg :)

Så vad har hänt sen senast??? Jo jag har GIFT mig! Den 15 Maj 2010 skred jag och Toshi ner till Kommunkontoret och lämnade in ifyllda giftas ansökan papper och visade lite övriga personuppgifter och vipps! så var vi man och hustru. Iallafall enligt japansk lag, jag väntar ännu ( efter snart 3 månader ) på att vårt vigselbevis ska bli översatt från svenska skatteverket, så att vi även enligt svensk lag får vara äkta makar. När vi är det, ska vi börja ansökan om visum/japanskt pass eller vad tusan det nu blir... eftersom vi inte kunnat påbörja ansökan än, vet jag inte riktigt vad jag får ( visum eller pass eller vad..) men jag lär nog bli få veta tids nog. Vi ska ju givetvis ha ceremoni också, men det får bli om ca 1 år, i båda länderna, då vi har hunnit spara ihop pengar och planerat lite.

Jag har även hunnit hem på en liten semester hemma i Piteå :) 3 veckor med familj och vänner blev det :) Då hann jag delta på stora systers bröllop, bästa vännens möhippa ( som jag också var med och planerade, vilket var minst lika kul som att faktiskt fira den!) och min lillasysters 19 års födelsedag! Då fick jag baka tårtor och köpa presenter- två saker jag tycker är ruskigt roligt :)

Syrrans bröllop var så himla fint! Och hon var den vackraste brud jag nånsin sett, och det säger jag helt ärligt. Alla fejk brudar man sett på TV och i alla reallity shower som "BrideZillas" går inte att jämföra med, hon sken verkligen innifrån och ut. Hon är ju givetvis alltid vacker, men just den här dagen så var hon otroligt, otroligt vacker. Sminket, håret och klänningen... alltihop var bara perfekt.

Nu är jag tillbak i Japan, och har fortfarande inte riktigt vant mig vid värmen. Det var bokstavligt talat som att gå genom en vägg, när man kommit från Sveriges svala sommar. Iallafall enligt mig sval, om än jag fick uppleva ett par varma dagar där också! Men jag brukade skämta med mamma och säga att att luften var klar och krispig, då de upplevde det som tryckande och kvavt. Tyvärr överdrev jag inte...

Jag och Toshi for ut och cyklade till Fushimi Inari igår. Ja, igår av alla dagar ( idiotiskt såhär på sommaren) , men han har ett viktigt test för att komma in i räddnignsgruppen idag ( borde starta i skrivande stund), och han ville fara till ett tempel där han bodde som barn, för att be sina "morföräldrar" om lite extra hjälp ( vi for till gravarna utanför templet alltså). Fushimi Inari är i utkanten av Kyoto, och tog nog ungefär 40 minuter att cykla enkel väg. När vi kommit närmare Fusimi kände man en klar skillnad i värmen- åt det värre. Fyy faaaan vad varmt det blev, kvavt, fuktigt och varmt. Extremt. Det var rent sådär att man egentligen inte behövde röra sig något, så var hela kroppen ordentligt fuktig och klibbig, svetten bara rann från pannan. Sexy... nåväl. Ush, vad varmt det var. Jag tror att det berodde på läges ändringen, från centrala Kyoto till Fushimi i utkanten. Men, det kan även ha varit för att det strax efteråt blev strötregn. Ni vet, typ ena sekunden inget regn alls och i nästa bara ÖSER det ner. Det är ju det fina med Japan. Man har tagit sitt pick och pack och dragit ut på cykeln, utan en endaste tanke på att det kanske kan börja regna litegrann, då man halvvägs till sitt mål blir halverst dränkt av regn på kuppen. I början är man jäkligt irriterad över att man kanske kommer att bli blöt, och försöker hitta skydd nånstans eller hoppas på att regnet ska sluta lika fort som det började. Men ganska snart ger man upp ( ungefär då du har en swimingpool i dina skor och du ser ut som en dränkt katt), och börjar istället uppskatta hur skönt det är att känna regnet ösa ner över dig. Man upplever faktiskt en viss frihet av nåt slag... ett stilla ro liksom sveper över en. Det är faktigt väldigt uppfriskande att vara ute mitt i regnet, utan paraply eller nånstans att ta skydd. Det är liksom bara att sluta bry sig, och njuta av det. Synd dock att Japaner ( och alltså min kära man) är ett blygt folkslag som inte gillar att kyssas framför andra folk. Att kyssas i regnet känns ju faktiskt som något sjukt romantiskt, tycker jag ;) Nåja, jag har tid på mig att lura ut honom nånstans där människans öga inte når... hahaha.

Jag drömde nåt så djuriskt konstigt i natt. Dels att jag glömde ett flytdatum med sådär, 3-4 dagar, hade i princip slut pengar så det skulle bli svårt att köpa ny biljett ( eehh kanske kan bero på att jag uppdagade igår att jag bara har 400 kr kvar på mitt konto, för resten av månaden???), att internet på datorn var så sjuuuukt segt att jag riskerade att inte hinna boka den sista biljetten tillbak till Japan nästa dag ( ja jag befann mig i sverige i drömmarnas land), och att när jag väl bokan den jävla biljetten, så har jag tappat bort/förlagt både mitt pass ( av någon anledning 2 pass- kommer min stress över visum ansökan in här eller??)  och andra värdepapper som jag tvunget skulle ha för att kunna borda planet. Sen drömde jag om en katt också.... och en bäbis tror jag. I say what???

Nu ska jag avsluta det här inlägget, för att på riktigt påbörja min dag. Planerar den något liknande det här:

1. Hoppa i duschen, fixa maken och håret.
2. Dra till kommun kontoret för att lämna in mitt gamla försäkringspapper då jag har gått in på Toshis försäkring då vi nu mer är äkta par :)
3. Handla lite mat.
4. Plugga lite.
5. Städa lite.
6. Se Lost.
7. Scrap booking?? :)
8. Läsa den nya mangan jag köpt eller kolla nån av alla de dvd:er jag köpa i Sverige ( parlamentet och annan härlig svensk humor)

Mah, nåt sånt tror jag :)

Mata ne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0