Kanske inte så spännande men...

Jag steg upp imorse till den här röran:



Och när jag städat såg det ut så här:



Lite bättre va?



Idag har jag dessutom:

----> Tränat

----> Pluggat medans jag tränade

----> Sett Ally Mcbeal

----> Klurat på den här bloggen

Inte en så aktiv dag, men lite nytta har jag fått gjort iallafall :)

Veckans kulturella skillnader, Japan vs. Sverige:

I fredags skulle jag teckna medlemskap på Golds Gym pga mina besvär i nacke och axlar. Som tur var hade jag Toshi till hjälp, vilket behövdes. Så fort du ska köpa något som är större än dagligvaror, alltså t ex mobiltelefon, lägenhet (såklart men...) eller teckna medlemskap på ett gym så är det massor med pappersarbete och regler och jobb,jobb,jobb. Det är tidskrävande och påfrestande på tålamodet. Så alltså, i Fredags for vi till Golds Gym och började teckna medlemskapet då de behövde namnet på min bank i Japan. Vilket jag inte hade. Eftersom det var helg så var det bara vänta till på måndag innan vi kunde fara till banken och göra ett konto åt mig. Jag har ännu inte riktigt förstått varför jag var tvungen att ha en japansk bank då jag betalade medlemskapet i kontanter. Men men... det är Japan. Så på måndag när vi skaffat mig ett bankkonto for vi tillbaka till Golds Gym och började om. Vilket pappers arbete! Det var verkligen hur mycket som helst att fylla i, inte enkelt. Tog säkert runt 30 minuter bara själva proceduren.

I Sverige går man till Gymmet, slänger upp pengarna på disken och säger: "Jag vill bli medlem". Klart på nån minut, topp. Iallafall i Piteå.










Kommentarer
Postat av: ellali

piiitbyyn är ju piiitbyyn... å he e noo liiik i stockholmo åsså som i piiitbyyn...

2009-10-11 @ 21:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0