Jaa, det här är min dröm.

I det här inlägget kan jag bara konstatera en sak: Ja, det här ÄR min dröm. Eftersom jag inte haft tid ( pga skolan) att skriva ens en bråkdel av så ofta som jag önskat, har det här inlägget ( och tidigare kanske) blivit små sammanfattningar över en mindre period. Och i just det här  inlägget, just i denna stunden kan jag bara konstatera att jag får uppleva, se och göra de sakerna som jag tidigare knappt ens vågat drömma om, för jag har väl aldrig i min vildaste fantasi trott att jag skulle få uppleva dem. Men här är jag, och jag lever min dröm :) Jag kan bara tacka min lyckliga stjärna och undra i mitt stilla sinne varför just jag benådats med en sån lycka? Någon annan borde vara mer värd den, men jag tackar, bugar och bockar och tar emot den. Tack!

Jag och Toshi tog en sväng förbi hans gamla barndomshem för ett tag sedan och passade även på att lägga blommor på hans låtsas mormors grav. Toshi bodde när han var liten i ett Tempel (!!) i utkanten av Kyoto. Det här templet är väldigt nära (typ i samma område) som Fushimi Inari Shrine, det templet med flera tusen tooris. Mitt absoluta favorit tempel. Känslan man får av att vandra genom denna gång av tooris är helt otroligt oslagbar.





Jag menar: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Vad annars kan man känna?



The most amazing thing ( is to be loved and to be loved in return) is to walk through a gate of thousands Tooris!


I Onsdags for jag och Toshi till Higashiyama och Kiyomizudera för att titta på den vackra utsikten nu när hösten är här och träden ändrar färg för fullt. På vägen dit stannade vi på en liten mysig restaurang med fantastisk atmosfär. De hade julgran och julpynt och hela kalaset. Jättemysigt. Sen att maten var underbart god och att jag var där med min underbara pojkvän gjorde ju sitt lilla det också :)
Det var väldigt kul att fara till Kiyomizudera (igen) eftersom vi var där på vår absolut första dejt :) Vi har många fina minnen från det templet :) Japan är som vanligt fantastiskt vackert, speciellt nu när hösten har sitt intåg för fullt och löven skiftar i alla färgerna. Hemma i Sverige är det ju samma sak, men då jag har en viss förkärlek till Japan och tempel så är det ju helt enkelt jackpott.

Här får ni se lite bilder:



Jag ryyyyyser så vackert det är... och det här har jag fått se, verkligen fått uppleva. Kan inte fatta det ibland. Sugoi ne???!



Jag menar, KOLLA BARA. Som en dröm...min dröm i verkligheten.



Det är svårt att smälta hur lycklig en liten människa kan vara.



Vackert ne? Häftig bild då jag fick med trädets spegelbild i vattnet. Fan, jag vill ha en bättre kamera... :P



Check it out!









Här är jag... härlig utsikt eller vad säger ni?





Jag har även hunnit med att vara på skolutflykt i förra veckan. Vi for hela skolan till Shiga-ken och Biwako, Japans största sjö. Sjön är så stor att man har väldigt stora passagerar båtar eller mindre kryssninsfartyg i den. Vi for först till ett tempel som jag inte minns namnet på, och sen tog vi en båt ut till en ö ( i sjön) där ett jätte jätte vackert tempelområde fanns. SOM jag var nöjd med att få farit dit och få se allt vackert jag fick se :) Jag menar, kolla bara på de här bilderna: 




Camera Battle! Enya och Akiko larvar sig litegrann... Sai ser blyg ut.



Några av mina närmsta: Från vänster Saijori, Enya, jag och Akiko. Här är vi i en vacker, japansk trädgård.



Hikone Castle :) Sa jag att jag är Lycklig?




Här posar Robert, Sai, Jag och Akiko framför Hikone Castle tillsammans med Nagashima Sensei ( som förövrigt är nykär just nu och väldigt glad. Inte för att han är grumpy annars, men satans han är riktigt glad på lektionerna!)



Beskåda vårt vrålåk ut till ön :)




The gang! :) 4 Svenskar och en Malaysian :P Vilken ska bort? Hahaha nä skämta bara. Jag, Akiko, Christoffer, Robert och lilla My är alla riktigt bra vänner :) På tal om det, en rolig historia, egenhändigt komponerad: Efter lektionen står 3 Svenskar, Annika, Christoffer och Robert och pratar om helgens kommande fest. Då frågar Annika: "Vet ni om My kommer på Lördag?" varpå hon får till svar att My ska till England över helgen. I sin förvåning vänder hon sig till sin kompis Akiko från Malaysia som precis kommit fram till dem och säger: " My ska till England i helgen! Did you know that??". Hon svarar på engelska: " Yeah, I know", varpå Christoffer och Robert börjar skratta hysteriskt. Utan att förstå ett smack frågar Annika vad som var så kul. " Insåg du inte att du just pratade Svenska med Akiko?" sa då Christoffer. Näpp, jag hade ingen aning om att jag pratade svenska med Akiko, hon svarade ju tillbaka å allt. Detta för att hon hörde My:s namn och England och la ihop ett och ett. Det var dock väldigt kul i efterhand, att jag liksom inte ens märkte att jag först pratade på svenska och sen bara gled över på engelskan. Helt övertygad om att jag sa allt på engelska.




Jag och Akiko :)



Jag var bara tvungen. Jag tycker Japans flagga är vacker ( den är ju inte lika vacker som Sveriges men what the fuck... ) men jag har faktiskt inte sett den så mycket här i Japan. Inte alls som hemma, där den svenska flaggar svajar från flaggsänger, utanför affärer, på stan eller diverse andra platser. Är vi mer patriotiska i Sverige? Har väl ändå svårt att tro det... Nåja, när jag tänker efter på det, här i Japan har jag knappt sett en enda flaggstång heller, så va fan ska man fästa flaggan i? Och här har man ju inte lika mycket gård vid huset att prata om som hemma, så har man nu en flaggstång att fästa flaggan i, vart tusan ska man ha flaggstången om man inte har en gård? Jisses, nu börjar min monolog likna: Vad kom först, hönan eller ägget...



Jag var bara tvungen... första par solglasögon jag provat utan att se ut som en gigantisk insekt. Bildbevis.



Vi har landstigit ön...




Och besökte ett par mindre, men ack så vackra, tempel. Nöjd :D




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0