Traditioner

Nu är det Golden Week i Japan och igår for vi för andra året i rad till Toshis släktingar i Nara för middag. Det är underbart att börja få lite traditioner nu när vi blivit en familj på riktigt. Ibland med Toshis släktingar, ibland med min familj hemma i Sverige och ibland bara oss själva, familjen Ohno :) Länge leve traditioner och länge leve släkt och familj!

I Nara träffade vi Toshis mostrar Ryoko och Kasuo-bachan med deras män, och Toshis kusiner Aki-chan och Yoshikazu-niichan med familjer. Totalt var det 5 små barn, alla i ungefär samma ålder. Alex har alltså träffat några av sina japan- kusiner för första gången :) Ser fram emot framtida kusin träffar då de alla kan leka och busa tillsammans :)

Här följer lite bilder från gårdagen :



Vi for förbi ett Aeon-shopping mall och lekte lite i ett barn anpassat game center. Jag och Alex åkte en Anpanman karusell :)



Alex träffade sin kusin Mira-chan som är 2 månader yngre än honom för första gången. De fattade direkt tycke för varandra :)



Alex lekte massor med Kasuo-bachan :)



Toshis kusin Aki-chan med hennes man :) Pojken är Toshis kusin Yoshikazu-niisans son Kazuho-kun och flickan är hans dotter Mira-chan :)



Jag och Alex och Yoshikazu-niichans fru och deras son Kazuho-kun.



Toshis kusin Aki-chan med hennes dotter Reina-chan. Andra dottern Yuri-chan sov tyvärr genom typ hela middagen, så henne hann vi knappt träffa. Hon är 4 år och Reina-chan är ungefär 1 år och 4 månader tror jag.



Såhär såg det ut när vi åt middag. Mycket trevligt! :)



När vi väl kom hem till Kyoto igen var klockan närmare 21 och Alex var på gott humör men VÄLDIGT trött. Här kämpar han med att le mot kameran trotts sin trötthet :)



Sist men inte minst då fick jag ett par "Baikin-man" sockar av Kasuo-bachans man :) Baikin-man är ondingen i barn programmet "Anpanman" och jag är hals över huvud förälskad i Baikin-man. Han är bara bäst, helt enkelt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0