May. 25, 2013

Trött. Det var ordet det. Även fast jag givetvis visste att det skulle bli jobbigt att arbeta heltid och ta hand om ett litet barn så kan nog inget förbereda en på hur det faktiskt är. Det går bra och jag är lycklig och glad, men TRÖTT. Det här med att ta det lugnt och kanske nån gång bara "pilla navelludd" har ju givetvis gått upp i rök. Det finns ju ALLTID något att göra: tvätta, vika tvätt, städa, laga fjunets lunch till dagiset nästa dag, diska , plocka undan, slänga sopor... ja, you name it. Bara att ta sig sin egen dusch eller stretcha sin arma kropp har blivit " ett måste". För när man efter en lång arbetsdag med skrikande och gråtandes barn far hem vill man ju helst bara sitta i ett tyst rum och stirra in i väggen typ. speciellt om man har migrän på gång också.
Men dagen är ju inte slut där ;) Hemma tar man ju hand om den viktigaste personen i hela ens universum - lilla gulle fjunet Alex! som också har en tendens att bli lite grinig och gråtit på kvällen... och så matlagning och plock och förberedelser för kommande dag på det då. När allt detta är klart är jag också jävlat slut. Så då känns dusch och stretching lite motigt... för det är ju också något som MÅSTE göras, inte för att jag egentligen vill göra det. Vad vill jag ha sagt med det här inlägget egentligen? Kanske att jag glömt bort hur det var att inte ha något " måste" som flåsar en i örat hela tiden? Ja, så är det nog. Men hur trött jag än må vara så är jag så obeskrivligt lycklig :) så jag fortsätter att kämpa på! :) dessutom är jag ju inte unik på något vis, det är ju samma situation för de flesta andra mammor också! :)
Men nu MÅSTE jag sova om jag vill vara något så när utvilad imorgon. Måste räkna med att fjunet vaknar 1-2 gånger under natten och sen 06 imorgon bitti, så jag måste nog skynda mig att slå igen ögonlocken. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0