Golden Week

.... det är verkligen den gyllene veckan! Som tyvärr gått alldeles för fort. Men än är den inte slut! Jobbet börjar om först på Tisdag, och innan dess ska jag, Toshi, Alex och farfar på en Sayonara BBQ vid en flodkant i vackra Arashiyama ( sayonara betyder farväl) för två av våra vänner som ska återvända hem till USA , och jag ska på en efterlängtad ladies night out med en vän och äta spansk tapas och dricka gott vin! Längtar :)

Under denna guld vecka har vi gjort mycket samtidigt dom vi tagit det väldigt lugnt, så jag känner mig himla nöjd med min ledighet. Nedan lägger jag upp några bilder jag tog för några dagar sedan då vi for med vår Tyska kompis Ralf till ett game center och dessutom chillade lite vid Kyotos vackra Kamogawa ( kamo floden ) .





Det var ett gäng... duvor??? ( näää inte duva va? de är ju vackra och vita, vad tusan är det här för fågel på svenska? pigeon på engelska och hato på japanska... totalt jävla hjärnsläpp!! ) som flockades runt oss, så Toshi tyckte vi skulle ge dom något att äta. Det enda jag hade i väskan var dock honungs halstabletter, vilket Toshi inte trodde skulle bli uppskattat av dessa kreatur. Så någon matning blev det inte.





Alex tyckte dock att det var jätte intressant att bara titta :)



På game centret passade vi på att ta en "purikura" bild :) Ursäkta dåligt foto av fotot! :)

Nu ska jag fortsätta min Golden Week med att slöa i soffan medan Alex snarkar och tar sin tupplur.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Carro

Nu känner jag att jag måste göra en insats för att bredda din allmänkunskap kära Annika: Duvor kan även vara - tada - grå ;)

Ps. Ha en fortsatt bra ledighet!

Ps 2. I miss You!!!!

2013-05-06 @ 12:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0