3 dagars feber....

Nu har Alex haft sin första feber. Och inte vilken feber som helst - den beryktade 3 dagars febern. Skönt att ha den bort gjord, men jobbigt var det. Mest för stackars fjunet förstås, men även jobbigt för mig och Toshi. Fjunet fick riktigt hög feber ( mätte upp till 40 grader), hosta och en massa röda prickar över ansikte, hals, bröst och mage samt armar och ben. Han blev helt som en riktig liten bebis igen, stackarn. Men mysigt var det ju att han sov mycket på min mage :) Och när hjärtat är sjukt släpper man ju allt runt omkring och bara är med sin sjukling, så det blev ju massor av mys också. Jag tog även ledigt 2 dagar från jobbet, så nu har jag haft mina första " vård av barn" dagar, vilket i sig är en upplevelse.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0