Vaccinationsdags igen...

Jag ligger just nu i soffan med en halvtjurig och lite smågrinig Alex sittandes på mig. Han tittar på Chuggington och viftar på armarna. Jag pustar ut lite och planerar resten av dagens "att göra". Idag for vi och tog omgång 2 av totalt 3 av en mysig vaccinations cocktail bestående av bland annat polio vaccin. Ush så tråkigt tycker både Alex och jag. Men han tjöt mest av första sprutan, antagligen mest av chocken. För de andra 3 sprutorna grät han inte lika mycket av. ( I Sverige är tydligen alla vacciner intryckta i en spruta, praktiskt och bra. Men här i Japan måste våra små hjärtan fortfarande uthärda 4 separata sprutor...) Nu har mitt lilla monster somnat i sin babysitter som jag vaggar med foten. Kanske han vaknar upp på bättre humör sen... :)
Bjuder pa en gullig bild pa Alex i turban :)
 
 
Och pa en glad Alex :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0