Vecka 13 (ett gammalt opublicerat inlägg)

Jag hittade det här inlägget bland mina utkast. Jag tänkte att jag publicerar det igen. Usch, som jag inte vill göra om en till graviditet. Att jag kom ur den senaste levande verkar som ett under nu när jag läser detta inlägget... Man glömmer verkligen hur jobbigt allt var så fort det är över! Here we go :
 
Jag är nu inne i vecka 13 och illamåendet har börjat ge med sig lite vissa dagar. Det är inte helt borta, men jag har till och med haft EN kräkfri dag nu äntligen, faktiskt i mitten av vecka 12. Och idag har jag inte heller behövt kräkas något, plus att jag kunnat äta lite choklad äntligen! ( jag som är värsta choklad monstret har verkligen saknat att kunna njuta av en god chokladbit då och då) Så jag hoppas verkligen att detta är ett tecken på att den värsta tiden får vara över och att jag från nu får uppskatta och njuta av min graviditet. Jag har sedan starten tappat ungefär 6 eller 7 kilon, vilket inte är konstigt i och med att jag kräkts mellan 3 till 10 gånger per dag ( 10 gånger var en av mina värsta dagar, har inte haft så många fler av de tack och lov. Men 3 gånger per dag har varit standtard under en lång tid...) Inte så lätt att behålla något hull då inte.
Tyvärr har min huvudvärk gjort sig mer påmind nu, kanske för att illamåendet har stidig åt sidan lite som jag känner av huvudet? Jag får migrän ungefär 1 gång per vecka, och i förra veckan blev det så jobbigt att jag var däckad ca 1 1/2 dag med sprängande och ihärdig huvudvärk, vilket gjorde att jag inte kunde äta över huvudtaget. När denna helvetesvärk äntligen gav med sig mådde jag så fruktansvärt illa att det jag faktiskt tvingade mig själv att äta kom upp i princip samma sekund jag reste mig från stolen. Han knappt springa på toan. Fy fan. Jag var så sjukt trött efter den dagen eftersom min kropp inte fått näring under dessa 2 1/2 dagar, plus den fysiska påfrestningen att vara utsatt för sån smärta under så lång tid, att jag bara inte kunde göra något alls. Men äntligen lyckades jag äta lite smörgås gjord på vitt bröd utan att magen skulle vända sig i samma sekund, och nu äntligen kan jag äta normalt igen. Jag har haft en till sväng med huvudvärk, men det blommade aldrig ut och blev äkta migrän. Tyvärr har jag åkt på en förkylning så jag har lite lätt huvudvärk plus en näsa som känns som att den brinner, men inte mycket jag kan göra åt det. Har iallafall kunnat vara ledig från jobbet de två sista dagarna, och nu börjar våran spring break så jag är ledig i ungefär 9 dagar till :) Sweet! Hoppas att jag under denna tid kommer bli ännu piggare så att det blir lättare att arbeta för mig. Måste verkligen trappa upp timmarna nu.
 
Vi hade läkar besök för bebisen förra Lördagen och det är en hesmkt livlig liten krabat där inne. Snurrade runt ett helt varv inne i magen under 3D ultraljudet. Det var riktigt fantastiskt att se. Om det är en flicka där inne befarar jag att lillan kommer bli lika aktiv och busig som jag var som liten, vilket känns lite skrämmande ;) Haha :)
 
Dags av avsluta det här inlägget nu,
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0