Mumin och Earl Grey

På senaste har jag funnit en viss förkärlek till Mumin prylar. Framförallt koppar och skedar. Saker att använda i köket. Just nu har jag i min ägo hela 9 koppar med Mumin motiv och 2 stycken teskedar. Älskar att använda dem :) Tror jag har gått och blivit en liten Mumin samlare, haha.
Och under de senaste dagarna har jag haft lite jobbigt i halsen, och eftersom jag nu försöker att inte ta någon annan medicin ( speciellt om den är smärtlindrande) än min migrän medicin och den förebyggande medicinen, så använder jag halsspray, halstabletter och dricker te med honung. Jag är ingen te älskare, men av en slump hade jag en enda påse med Earl Grey te hemma, som jag använde. Och dra mig baklänges, gud vad gott! Earl Grey, honung och lite mjöl - MUMS! Så nu är jag helt frälst i Earl Grey, och då speciellt att dricka det ur någon av mina Mumin koppar, haha ;) ( dricker i skrivande stund Earl Grey från min Snusmumriken kopp )
 
Idag skulle vi haft mitt jobbs årliga BBQ event med hela skolan och barnens föräldrar, men eventet blev inställt pga regn. Så idag ( söndag) blev en ledig dag och imorgon som skulle varit ledig pga idags planerade jobb, blev jobb istället. Lite synd, hade faktiskt önskat att vi kunnat ha vår BBQ iår i och med att Alex och Toshi skulle vara där. Bra träning för Alex att vara på event då han är där som student och jag är där som lärare. Det kommer nog att vara knepigt ett tag till, antagligen resten av det här skolåret, han är ju bara 3 år. Det är jätte bra att ha honom där jag jobbar, och han utvecklas i racer fart, men när det kommer till eventen är jag lite nervös. Nästa stora event där jag måste fokusera på mitt jobb och mina barn i min Toddler klass och inte kan ge honom all min fokus är Sports day som kommer i Oktober. Det är i princip skolans största event, och då kan jag inte vara tillsammans med honom. Han kommer att se mig men inte kunna gå till mig. Pappa Toshi kommer att vara där också, men största delen av eventet måste han stanna med sin klass och sina lärare, innan han kan gå till pappa i publiken. Därför hade jag önskat att dagens BBQ hade blivit av ( då detta är ett mer avslappnat event och jag kan vara tillsammans med Alex, plus att Toshi hade varit där också) som hade varit bra träning inför kommande event. Men det ska nog gå iallafall, håller mig positiv :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0