Nu är det jul här i vårt hus!

Nu äntligen har vi jul pyntat här hemma. Och jag är väldigt nöjd över hur resultatet blev.
 
 
Nu återstår bara att baka och laga mat inför julen. Samt att få iväg några julklappar och julkort till Sverige. Jag är så urusel på att få sådana saker gjorda. Men nu börjar det faktiskt vara hög tid att posta det.
Tiden tycks springa ifrån mig i vanlig ordning. Jag får inte lika mycket gjort på helgerna som jag önskar att jag skulle fått gjort. Det är för det mesta alltid något som kommer i vägen, antingen blir jag sjuk eller känner mig krasslig, eller så är Alex sjuk eller krasslig. Eller så har vi något annat inplanerat som tar typ en hel dag. Eller bara en halv, men det är ändå så svårt att få något som kräver fokus gjort då man har en liten gullunge som är runt benen på en hela tiden och vill ha uppmärksamhet. Om inte Toshi är hemma och kan hjälpa mig med Alex är det mest bara jobbigt att försöka få något annat än det som måste göras gjort. Men snart ska jag ta mig i kragen och baka och laga mat till julen! :)
Nu är klockan strax efter 9 och lördagsmorgon. Alex sitter vid bordet och leker med sitt chuggington wilson tåg samt ritar med kritor, medan jag skriver bloggen. Jag ska fixa till mig och klä på Alex, sen ska vi faktiskt iväg och träffa en annan svensk tjej som bor i Kyoto och som också är gift med en japansk man samt har två barn, varav en är en pojke i samma ålder som Alex. Wow! Kan inte fatta att jag nu efter snart 6 år i Japan äntligen hittat en annan svensk i exakt samma situation som mig. Det var inte en dag för tidigt kan jag säga :)
 
Så nu ska jag ta och göra oss i ordning, またね!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0