Julförberedelser

Idag har jag spenderat en stor del i köket. Fick dock inte lika mycket gjort som jag önskat. Att lyckas göra något mer utöver det vardagliga är en utmaning. Toshi sov mest hela dagen då han känt sig lite krasslig men jag lyckades ändå ta hand om Alex, få en kladdkaka till julen bakad ( inte vidare traditionsenligt jag vet, men en av mina kollegor som kommer på juldagen är ytterst förtjust i min kladdkaka så därför väljer jag att servera bland annat kladdkaka som efterrätt), drygt 50 köttbullar lagade ( även det till julen) och lunch tillagad. Senare under dagen bar det av till Kyoto Family som är vårt närliggande shoppingmall där jag lyckades hitta och inhandla en "semi formal" klänning att ha på jobbets jul presentation. Vidare blev det att köpa lite plastglas och bestick och dylikt för vårt eget julfirande den 25:e. Det blev ändå en produktiv dag.
 
Nu sitter jag i sängen och ser fram emot att få ha imorgon också ledigt. Känns verkligen behövligt. I år precis som ifjol så känner jag mig helt slut på krut såhär veckan innan jul ledigheten. Guuud sååå skööönt att få hela 2 veckor ledigt!  Men jag vet att jag precis som ifjol kommer att längta tillbaka till vardagen med jobbet efter sisådär halva tiden. Det blir liksom lite långtråkigt att bara gå hemma. Hade ju varit annat om jag bott hemma i Sverige med min mamma och mina systrar samt mina kära vänner, men nu gör jag ju inte det så då är stillsamhet ibland istället lite plågsamt. Men just nu kämpar jag med allt jag har för att ta mig iväg till jobbet på morgonen, så ledigheten känns mer än välkommen. Refresh time is to come!! :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0