Det nya livet

Nu har det nog gått ungefär 2 veckor sen jag skrev sist. Det har varit lite fullt upp så att säga.
 
Sedan sist har vi :
 
- Varit på Alex 8 månaders kontroll
- Alex har fått sin första tand och tand nr 2 håller också på att se dagens ljus
- Börjat på dagis
- Börjat jobba heltid
- Våren har börjat sitt intåg i Japan
 
Alex är nu snart hela 9 månader gammal! Och i början av Mars hade han sin 8 månaders kontroll vilken han passerade galant.  Min "lilla" bebis är nu 73 cm lång och väger 9 255 gram! Han är pigg och glad som en kexchoklad!
 
Den första tanden har gjort sin " grand entrance " och borstas och poleras varje dag ♥
 
Alex har ju börjat på dagis nu, och det går jätte bra! Verkligen inga som helst problem, inte ens under dag 1. Han var så fascinerad av allt kul runt omkring sig, att han inte ens märkte att jag och Toshi for hem. Sedan han började dagis kan vi tydligt se hur mycket han utvecklas. Nu ska han stå upp heeeela tiden ( men kirrar ju inte biffen själv, så vi måste ju tålmodigt hålla upp honom), han övar att börja krypa så fort han sitter ner, han sitter nu helt stadigt själv, han försöker idoget att dra sig upp i stående position så fort han är nära något stadigt som han kan greppa tag i, han babblar och skrattar mer än någonsin och han har dessutom åkt på sin första riktiga förkylning ( som han givmilt delade med sig av till mig...). Just det, han dregglar även värre än en sankt bernards just nu, så det är ett flitigt användande av dregglisar i hushållet nu.
 
 
Mitt jobb går också jätte bra! Jag trivs himla bra, fast än det är lite annorlunda från mitt förra jobb. Skolan jag arbetade på förut var myyyyyyyycket striktare och därmed var barnen mycket bättre på engelska och uppförde sig också bättre. Det är väl något som jag kan störa mig på, att det är en viss brist av ordning och struktur på lektionerna på den nya skolan. Men det är definitivt enklare att jobba som lärare där då det inte väntas samma resultat av dig som på förra skolan. Jag ska nog kunna anpassa mig till ett lugnare tempo ;) Men ännu har jag ju bara varit där i ca 2 veckor, så ge mig några månader så får vi väl se om jag säger samma sak då :)
 
Det hade ju givetvis varit underbart om jag kunnat fortsätta att vara " hemma mamma" med Alex tills dess han iallafall fyllt 1 år, som de flesta hemma i Sverige, men då jag inte har någon form av ersättning under tiden jag är hemma så har jag tyvärr inte den lyxen. Men att jobba för att få pengar då du pengar inte har är ju iallafall en himla fet morot för att få arbets motivation, så jag är glad att kunna säga att jag älskar att vara tillbaka i arbetslivet och tjäna nalta cash!
 
Sist men inte minst ska jag säga att våren är tidig i Japan iår. På vissa ställen blommar sakuran redan! Vi ska ha vårt ( och Alex första) körsbärsblomme - party ( cherry blossom viewing party) nu på Lördag. Kommer att bli skojj!
 
Over and out!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0