Alex dop!

Den 20 Januari 2013 döptes lilla Alex Ohno i Hortlax kyrka. Dopfikat hade vi för släkt och vänner efteråt hemma hos gudmor ( moster ) och gudfar Linda och Micke i Hemmingsmark. Det blev en jättefin ceremoni och lilla fjunet höll sig gó och glad hela tiden i kyrkan. Sen på dopfikat blev han nog så trött och lite gnällig, men tremänning Liam var hjälpsam och öppnade alla ( det blev MASSOR ) presenterna. Ordningssam var han också, och slängde bort allt papper efter vardera paket. 
Sedan avslutade vi denna underbara dag med bastubad och ost och korvbricka. Så hääärligt det var! Dessutom blev det ju premiär bad i bastu för lilla älsklingen, vilket var roligt. Jag och mina systrar levde och andades ju bastubad tack vare pappa, så det var roligt att låta Alex ta del av denna hälsa för kropp och själ ;) Som min pappa alltid sa : " Bastu är hälsa och du ska hälsa ofta". Word. 
 
Här kommer lite bilder från Alex stora dag:
 
Jag och Alex utanför kyrkan i Hortlax.
 
 
Dopklänningen på!
 
 
På dopfikat åkte Alex finkläder på :) Jeans, rutig skjorta och slips. Så söt han var! ( och rysligt lik min pappa i de kläderna)
 
Mormor och barnbarn :)
 
Många gäster blev det! Här sitter familjen Antonsson / Lundkvist. Frida är min barndomsvän från Blåsmark. Det sägs att vi en gång i tiden var så lika varandra i utseende att MIN EGEN MAMMA tog fel och skällde på stackars Frida i tron att det var jag. Sedan när vi jobbade tillsammans på Pizzeria Blå Ängeln i Piteå fick vi frågan om vi var tvillingar.... ?????
 
Och till dopfikat hittade även min andra barndomskompis från Blåsmark - fru Carolina. Med sig har hon andra hälften Micke. Här ser hon drömskt på Kicki och Jonnys ( Jonny som sitter på golvet) lilla son Jakob. Månne om hon vart lite sugen att skaffa smått själv kanske... detta rådde dock jag och Kicki nog bot på igårkväll när vi tre ( jag, Kicki och Carro) hade tjejmiddag och jag och Kicki råkades dela hemska förlossningsberättelser...
 
Och här sitter då alltså mitt tredje lilla hjärte-gull Kicki med sin och Jonnys dotter Selina. 
 
Min kära kusin Linnea och hennes man och barn hittade även ut i skogen till oss. Med sig hade de sitt nya, alldeles jättelilla ( typ 4 veckors) bebis också, vilket var superkul! 
 
Massor mer släkt och vänner kom såklart också, jag tror vi blev närmare 40 personer i slutändan. Puh... Så då blev det ju även massor av...
 
PRESENTER!!!
Alex var ju lite oväntat ( hihi ) inte så flink på att öppna paket, så hans lilla tremänning Liam tog ärofullt på sig uppdraget att öppna ALLA presenter, i en rasande takt. Duktig och slängde allt papper var han dessutom också.
 
I öppnat tillstånd såg alla presenterna ut såhär. Tuuusen tack alla som kom och förgyllde Alex stora dag och tack för alla superfina presenter! ♥
 
Efter dopfikat kickade vi igång bastun och såg till att Alex fick sitt premiär bad! På bilden visar det sig att inte alla var lika exalterade över denna händelse som mig, utan kanske rentav tyckte att hon hade fått nog under denna hektiska dag...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0