Tillbaka i Japan

Gud vad en månad går fort! Som ni förstår av rubriken så är jag alltså tillbaka hemma i Japan igen. Lite bitterljuvt måste jag säga. Sedan Alex kom till världen så har familjen fått en helt ny innebörd för mig. Den person som jag absolut mest vill ska få vara med i varje dag av Alex liv är förutom givetvis pappa Toshi, även Mormor. Den känslan är så stark att jag ibland känner att jag kommer att bli tokig! Men det är ändå i Japan jag vill bo, för jag är såååå lycklig här! Men vem har sagt att någon någonsin får precis allting? Nej, jag tror inte att det finns just någon som har exakt och precis ALLT man någonsin kan drömma om. Om någon kommer och säger att " Jag har faktiskt exakt allt och inget annat jag kan be om" så tror jag nog att den personen inte talar helt sanning. Alltid finns det väl något man önskar sig? Bättre hälsa, snyggare kropp, mer pengar, äventyr, kärlek, barn, närheten av någon man förlorat osv osv... ANYWAY, jag menar, det gäller väl att se till det man är lycklig över och vara tacksam för det varje dag? Att helt enkelt välja att se det som är bra i ens liv istället för det som man önskar att man hade?
 
Haha, men jag ska ändå säga en sak som jag saknar brutalt med Sverige:
 
ICA KVANTUMS DELIKATESS POTATISAR !!
 
Jag hade nog aldrig trott att potatis kunde vara så himmelskt gott :)
 
 
Som avslutning på det här inlägget lägger jag in en bild på världens bästa mormor och lilla fjunet ♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0