Alex 7 månader

Mitt lilla gullefjun har nu hunnit med att bli hela 7 månader gammal :) Galet vad tiden går fort! Och dessutom var det som att Sverige resan kick-startade något i honom, för under loppet av en månad ( alltså medans han var hemma i Sverige ) har han lärt sig att:
 
* Skickligt rulla runt från mage till rygg, rygg till mage, fram och tillbaka. Han har också blivit skicklig på att gymnastisera och balansera liggandes på sida med ena armen rakt ut.
* Röra sig upp och ner när han ligger ner. Han är aldrig på samma ställe som han somnade på då han vaknar.
* Sova på mage.
* Förflytta föremål mellan händerna.
* Sitta upp utan stöd ( dock vakar jag som en hök över honom då han känns något ostabil än och närsomhelst kan smälla ner i golvet igen).
* Greppa föremål mer ordentligt och sträcka sig efter saker han vill ha.
* Göra andra ljud än glas- spräckar "Iiiiihhhhhhh", som exempelvis " Nej nej nej, NEJ" och " dadada mamama".
* Göra tappra försök till krypning ( det är nog inte så himla länge kvar nu...)
* Hitta sina fötter och stoppa dessa i munnen.
* Äta majskrokar som han håller i själv.
* Dricka vatten ur pipmugg.
* Äta gröt och mera barnmat. Banan är dessutom väldigt populärt.
* Göra ansiktslyft på både mig och mormor, med sina sylvassa små nävar av stål. Det är jävlat pure muscles i de små fingrarna!
 
Det kan hända att jag glömt något såhär på vägen, men jag tror det ska täcka det mesta. Förutom en jättestor liten sak:
 
Gullefjunets FÖRSTA TAND har börjat titta fram! Trodde nog aldrig att jag skulle kunna känna mig stolt över en liten tand? Mamma hjärtat upphör aldrig att förvåna mig ♥
 
Då...
 
 
Och nu...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0