Gott nytt ar!

Idag ar det nyarsafton och det ska vi fira valdigt lugnt med middag har hemma tillsammans med Toshis pappa. Imorgon den 1 januari ska vi ta bilen och fara till narliggande staden Nara, ca en timmas bilresa bort, for att halsa pa Toshis slakt. I Japan ar nyar, shougatsu, lika stort som julan ar for oss. Lite ombytta roller. De firar inte bara pa sjalvaste nyarsafton, utan de forsta dagarna av det nya aret. Det ar bland annat vanligt att man far till ett tempel och ber om lycka for det kommande aret. 
 
Jag gissar att vi ska gora just detta snart nagon dag, men redan i sondags for vi till Kinkaku-ji med nagra bekanta. Kinkaku-ji ar ett av Japans allra kandaste tempel, the golden pavilion, som ar tackt av guld. Sa klart finns denna skonhet har i Kyoto, som sa manga andra av Japans kanda tempel. Ooooh jag bara alskar Kyoto!
 
 
 
 
 
 
Det var himla kallt for att vara Japan den dagen, men tro mig det kan faktiskt bli kallt har tack vare luftfuktigheten, och det fanns faktiskt sno pa marken. 
 
 
Kolla in bildbevistet! Sa futtigt att jag undrar om det egentligen ens far kalla sig sjalv for sno, men an dock det mesta av sno som jag sett iar. Dock skrattretande. Jaja, men sno ar ju sno iaf... haha.
 
Iallafall, Gott nytt ar alla! Onskar er alla ett fantastiskt 2014!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lin

Hej Annika!
Jag var också i Nara! Under Haruyasumi åkte några kompisar och jag till Osaka och så gjorde vi dagsutflykter till Kyoto och Nara. Det var helt underbart! Vi matade rådjur och vandrade runt.
Long time no see förresten, hur har du haft det?

2014-04-04 @ 16:27:48
URL: http://sunnykingdom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0