Andra riktiga julen i Japan

I ar har vi firat var andra riktiga jul som en familj har i Japan. En jul med riktig, svensk julmat, pepparkakor, lussekatter, glogg, julgran, paket och till och med Kalle Anka. Ifjol firade vi med nagra av vara vanner och det gjorde vi aven iar  - fast med ett helt nytt set av vanner. Nagra har atervant till deras hemlander, nagra halsar just nu pa i deras hemlander och nagra jobbar. Sa iar blev det nagra nya vanner och nagra av mina nya arbetskamrater. Det blev en riktigt lyckad julafton med mycket god mat och massa bus med barnen! Att lyssna till barnskratt pa julafton ar verkligen den hemliga ingrediensen. 
 
Sen har jag ocksa atit sa mycket choklad att jag nu maste avgifta mig, allt i vanlig ordning under en jul. Det kanns lite som att nu ar varldsbalansen aterstalld, haha. 
 
Har kommer lite bilder fran julfirandet, som for ovrigt tog rum pa kvallen den 25e December eftersom bade jag och min alskade jobbade pa sjalvaste julafton den 24e. Men det funkade det ocksa!
 
 
I bild syns jag och Alex, samt min nya arbetskamrat Darren fran England tillsammans med hans son och fru. Langst bak mot dorren syns var amerikanska van Jakes dotter Emma. 
 
 
Alex, mitt hjartegull.
 
 
Bak mot dorren ser ni Emmas mamma Ai, som ar gift med var kompis Jake. I bild ar dock Darren och hans son.
 
 
Alla tre barnen ligger pa var soffa som har nedfallt ryggstod och jag och Jake kittlar dem. Herre guuuuud vad de skrattade! Det ar latt det basta minnet fran kvallen enligt mig.
 
 
Emma och Ryo ar sota tillsammans i soffan.
 
 
Har ser ni Darrens fru Kia och aven varan fina julgran.
 
Allting gott, slutet gott. Och sa aven slutet pa detta inlagget. Ars summering av 2013 kommer vid ett senare tillfalle. 
 
Kurisumasu omedetou! God jul pa Japanska, haha. 
 
Mata ne! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0