Graviditets biverkning?? :)

Eftersom magen blir storre och storre sa har ocksa huden pa magen borjat klia ganska ordentligt nu. Fram tills for nagon vecka sedan har det inte kliat nagot alls, och jag har annu inte fatt nagon bristning vad jag sett. Det kan ju ocksa vara tack vare kramen jag smorjer in mig med varje dag, "strech line", for att forhindra just bristningar. Nu smorjer jag mig typ 3 ggr per dag, en gang pa morgonen, en gang efter jobbet och sen pa kvallen efter dusch/bad. Men vad som ar desto underligare ar att det sedan i forrgar har borjat klia som f*n pa brostkorgen och upp mot halsen. Igar for vi till sjukhuset for lillemans check up, och da fick jag veta att det ar vanligt att gravida kvinnor far hudproblem under graviditeten. Sa jag fick en liten tub med kram utskrivet och har anvant den sedan igar. Kan dock inte saga att jag tycker den hjalper, for det kliar fortfarande sa att jag haller pa att bli TOKIG! Och varfor pa brostkorgen?? Det ar ju inte sa att huden tojs ut dar. Att det kliar pa magen forstar jag ju, magen blir ju gradvis storre och storre. Men brostkorgen?? Naja, jag hoppas att det ger med sig snart for jag star typ inte ut med att det kliar sa har mycket. Tack och lov att det ar helg nu, sa kanske det hinner lagga sig lite innan det ar dags att jobba igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0