Mygg fobi?

Vi har myggor i Sverige. Det finns myggor i Japan. Vad ar skillnaden? Japanerna blir latt hysteriska ifall det finns en mygga i huset. ( kanske inte alla japaner, men min japan blir det iallafall)

Inatt, kl.04.00 vaknade jag av att Toshi sa till mig: " Anni, det ar en mygga i rummet"...

"Och?" tycker jag, och forsoker sova vidare.

" Jobbigt om vi blir bitna av den" argumenterar han. ( till detta hor att jag for bara typ 1 vecka sen fick flera stora, jobbiga myggbett som kliade som tusan)

" Det gor val inget...." mumlar jag.

Sen gar Toshi upp ur sangen och sager nanting om att sprejja rummet med insektsmedel och sla pa luftrenaren. Sagt och gjort, han gar ner i koket och hamtar var "doda - kackerlacks - spray" (som tydligen ocksa har god effekt pa myggor)  och sprayar sedan sovrummet med detta innan vi somnar om.

Har nog aldrig varit med om nagon som bryr sig sa mycket om hurvida man blir biten av en mygga eller inte. Men aven detta ett drag som jag alskar hos min make :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0