Fushimi Inari och vecka 38

Nu ar jag i vecka 38! :) Magen vaxer :) Tyvarr vaxer aven kilona pa vagen ocksa... det kanns som att det mesta satter sig pa hofterna och laren/benen. Tror det ar ganska mycket vatska ocksa, inte bara fett. Men anda, nu borjar jag kanna att jag inte vill bli just na mycket storre. Men snart ar det ju dags for Lilleman att gora sin "grand entrance" och jag hoppas pa att automatiskt tappa nagra kilon efter forlossningen. Sen ska jag forsoka att halla igen pa onyttigheter och aven motionera mera nar kroppen val har aterhamtat sig. Det far nog bli manga langa promenader med barnvagnen antar jag :) Hur val jag lyckas med detta far vi val se, men jag vill hemskt garna fa tillbaka min kropp som den var fore graviditeten sa gott det nu bara gar. Inser dock att det kommer kravas en gruvlig kraftanstranging...

Iallafall, i forrgar for jag och Toshi forbi Fushimi Inari templet ( som jag alskar och dar han vaxte upp under nagra ar av sin barndom) for lite sightseeing och besokte en grav till en van till familjen. Da passade vi pa att ta lite kort som jag tankte lagga upp har:


Jag utanfor templet dar Toshi bodde som barn.


Pa den har garden utanfor templet lekte Toshi som barn :)


Fushimi Inari ar templet med rav guden och de 1000 tals oranga portarna kallade "Torii":s.


Fantastiskt underbar kannsla att vandra under alla dessa vackra portar i ett sa magiskt land som Japan :) Det ar liksom en drom som blivit sann :)


Ni kan inte se den nagot vidare bra pa bilden, men vi passade pa att kopa en lycko amulett till forlossningen :)


Jag framfor en gigantisk sten...nanting.


Den gigantiska ( men finns en mycket storre vid ett annat tempel i Kyoto) Torii:n vid borjan av Fushimi Inari templet.

Sist men inte minst maste jag bara visa en bild pa en matratt som jag inte visste att de tillagar och ater i Japan, kanns snarare som nagot man ater i Kina. Kolla in detta:


Okej, lite svart att se vad detta ar, sa jag ska beratta for er: helstekt kyckling. Med huvud och allt. Creepy.





Kommentarer
Postat av: anna

http://www.youtube.com/watch?v=3QMfCE_1R9U

2012-06-27 @ 14:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0