Nu är det jul här i vårt hus!

Idag har vi julpyntat här hemma hos oss! :) Äntligen kan man börja längta till julen på riktigt :) Julpyntet består än så länge bara av en julgran, två julprydnader och två ljus. Men det här är vår första riktiga jul tillsammans som en familj, så vi har varit tvugna att köpa allt julpynt from scratch. Jag gissar att julpyntet kommer att öka år för år :) Men jag har ändå tänkt att inhandla en adventsljusstake ( elektrisk) och en julstjärna på Ikea när vi far dit näst nästa vecka. Då ska det även inhandlas julskinka och julmust, som jag tror att de ska sälja där. Det ska de iallafall enligt deras hemsida för Ikea Osaka, så det är väl bara att hålla tummarna! Om vi kommer dit och upptäcker att de INTE säljer julskinka och julmust, ja, då kommer Annika att fälla ett par krokodiltårar ;)
 
Sen när paketet från mammut och systrarna kommer någon gång i nästa vecka hoppas jag på att kunna brygga mig en gooood laddning glögg ocksa :) Och baka lussebullar med fjunet. ( rättelse - baka lussebullar och försöka hålla fjunet på gott humör under tiden. Kanske måste be min nya bästis Chuggington om hjälp? )
 
Aaaaanyway, jag knäppte några halvtaskiga bilder pa julmyset här hemma bara för att jag tyckte det var så roligt :)
 
Myspys
 
 
 
Jag ar andå riktigt nojd med min alldeles forsta, egna, julgran! :)
 
 
 
 
 
 
 
     
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0