Fashion Show

Igår deltog jag i en modeshow och gick som modell. Det var en rolig och spännande upplevelse! Jag är väldigt glad jag provade på det. Haha, dock var jag inte ÖVERFÖRTJUST i min klänning, som lätt var den mest udda klänningen i hela kollektionen. Det positiva med att bära den mest underliga kreationen var iallfall att den antagligen fångade publikens blickar. Som min kompis Sai sa: " Den gav ett starkt intryck". Jag har försökt välja ut några av de bilder jag tyckte var någorlunda bra, från backstage, men det var då omöjligt att hitta nån som jag helhjärtat tycker var riktigt bra. Men mitt mål med att gå på den här modeshowen var inte att bära en vacker klänning ( om än det hade varit en trevlig bieffekt av det hela) utan att prova på något som jag vanligtvis inte skulle våga, men alltid viljat prova på.

                                                             

Efter showen frågade Michiko ( tjejen som designat kollektionen) om hon kunde ge mitt nummer till en make-up/ hårdesigner som hon känner, som ville ha modeller. Så vi får se om de hör av sig. Jag vet inte om jag kommer göra nåt mer modell jobb, men lite kul känns det ju ändå :)


Jag har även inhandlat det jag behöver för att göra min alldeles egna handgjorda choklad till Toshi för Alla Hjärtans Dag! :) Jag längtar tills jag får ställa mig i köket och fixa och trixa för att få ihop några söta Chokladksapelser. Sen ska jag packetera det i en söt liten ask, stoppa asken i en söt liten pappers påse, och ge tillsammans med ett sött litet kort jag skrivit på.



Det säljs för närvarande hur mycket " gör din egen handgjorda choklad" set och tillbehör som helst i matbutikerna just nu. Allt från färdiga set till olika typer av blockchoklad ( mjölk, bitter, vit, jordgubbschoklad), toppingar i olika former och färger, presentaskar, presentpåsar, formar, söta små kort och självfallet en biljard olika fina chokladaskar med urvalda sorters choklad. Men jag gillar tanken på att lägga ner tanke och själ i att själv göra sin egen choklad som man sedan ger till den som får ens hjärta att slå lite extra :)


Tillsammans med min chokladkreation ska jag även ge honom Michael Jacksons blue ray " This is it" och om jag bara lyckas hitta och lägga vantarna på en sötpotatis bakelse som jag vet att han bara äääälskar, ska jag även ge en sån åt honom. Men jag vet inte om jag kommer hitta en sådan, för jag vet inte riktigt vad de kallas och vet inte vart de kan tänkas sälja dem. Men jag vet att huvud ingrediensen är sötpotatis.

Fotnot till sötpotatisen:

Japaner tycks älska sötpotatis. Som den är, som sötpotatismjukglass eller som sötpotatis bakelse. Jag menar, poootatiiiis?? Nåja, inte min smak men min älskade älskar det. Toshi är inte förtjust i sötsaker som jag är. Dock älskar han glass och i synnerhet SÖTPOTATIS glass ( bakelser). Och jag tror inte han är den enda då det säljs en hel del sötpotatis inspirerade bakelser och glass runt om i landet.

Nu närmar sig Sverigeresan och som vi längtar! Jag ska snart ta med mig lite cash och bege mig till Shijo där jag i lugn och ro ska shoppa souvernirer till mina älskade där hemma. Ser verkligen fram emot det, jag ääälskar verkligen att ge bort presenter till personer som betyder mycket för mig. Att ge är verkligen så mycket bättre än att få- iallafall i 99% av fallen :) Dock måste jag försöka tänka på att inte ge bort alla mina pengar då jag för tillfället är lite begränsad, det finns ju trots allt saker jag själv vill ta med mig från Sverige tillbak till Japan.... typiskt. Och så har jag ju personer här som jag också vill ge presenter och souvernirer från Sverige!



Kommentarer
Postat av: Fjant

GAAAH annika om jag fick lägga vantarna på en bra kamera och flyga till japan på en micro sekund så skulle jag ta awsum bilder!!! gaaah vet du hur mycket jag ville det!? sadface



2010-02-07 @ 19:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0