Mini quiz!

Alla människor har saker de älskar och saker de hatar. Jag också. Se om ni kan lösa mitt lilla mini quiz och ta reda på en sak som jag verkligen avskyr. Här får ni några ledtrådar:

* Det är utomhus.

* I Sverige är det inte så mycket, men i Japan har det till och med en egen säsong döpt efter sig.

* Om du dödar en spindel händer detta nästa dag.

* I lite mer ovanliga fall inträffar det även när solen skiner.

* Det är blött.




Ja, precis, jag pratar om reeeegn! Sen jag kom hit har jag hunnit cykla mig dyngsur i regnet... kanske 4 gånger skulle jag tro. För det är ju bara så hääärligt när du är ute i det fina vädret på din cykel när det plötsligt slår om ( typ utan varning) och blir ösregn, och du har typ 20 min innan du är hemma. Dyngsurheten är ett faktum som sällan kan undvikas.
Men det är ju under sommaren, speciellt under regnperioden. Men här om dagen, när jag tog cykeln till skolan, började det regna under lektionen och det slutade inte regna på hela dagen. ( Märk väl att det är vinter här, jag är faaan inte van vid att det rengnar på vintern istället för snöar, och jag vet inte om jag älskar det). Iallfall, envis som jag ibland blir, så skulle jag bestämt ta cykeln hem för jag vill inte betala för att trängas på en buss. Dessutom så skulle jag ju hem, tänkte jag. Så fort jag skulle komma hem kunde jag ju ta ett varmt bad, var min princip då jag satte mig på cykeln. Och blöt blev jag. Och kall blev jag. För som jag sa, det är ju trots allt vinter här, och fast än det inte ens är nollgradigt här, utan snarare några plus, så blir det jäkligt kallt 30 minuter på cykeln, i dyngsura, jävlat dyngsura, kläder. Åsså lite vind på det. Peeerfekt!

Jag hatar regn och vill inte att det ska regna mer.


Men det kommer regna igen, och jag kommer cykla i regnet- igen. Dock mitt eget val.



Nu är klockan halv elva på kvällen och jag är som vanligt väldigt trött, så jag ska lägga mig och sova. Jag hade tänkt skriva om nåt annat än regn idag, men jag känner att ögonlocken blev skumt tunga nu.

Jag känner iallfall för att uttrycka min lycka jag hittat här :) Det är underbart att hela tiden, när som helst, som exempelvis då jag cyklar på gatorna här ( ja, till och med i regn) känna hur lyckligt lottad jag känner mig. Att bara känna allt runt omkring mig, alla människor, alla nya lukter, se alla bergen som omger staden, höra ljuden som för mig kommit att bli så typiska för Japan och hela tiden känna att " wow, jag är ju faktiskt här". Och att veta att jag förverkligade min dröm, på nåt jäkla vis. Att jag hittade den gnistan att faktiskt ta mig iväg, för första gången nånsin utomlands, till ett land så främmande sverige som man kanske bara kan komma, och långt bort också. Att jag faktiskt for. Och jag hittade min dröm här, eller så hittade min dröm mig... men något gott måste jag ju ha gjort i detta liv, för att få allt jag fått nu. Jag har inte bara träffat Toshi, som är mer än jag nångonsin kunnat drömma om, jag har även min fantastiska familj som älskar mig så fruktansvärt mycket, det vet jag verkligen. Jag visste det innan jag for men jag vet det verkligen nu. Jag har också fantastiska vänner, helt enkelt fantastiska, underbara vänner. Skulle vilja säga att ni är en skänk från ovan, ni stöttar mig och ni gläds med mig, mitt i era egna liv med både gott och ont. 

Man lär sig mycket när man inte är i sitt eget hemland, med all trygghet och säkerhet omkring sig. Man lär sig mycket om sig själv och om andra.

Nä, nu skaa jag sova. Oyasumi! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0