Att köpa presenter är min passion

Toshi konstaterade en sak idag. Vi hade tänkt fara ner till Shijo ( Kyotos shoppingdistrikt) för att inköpa lite souvernirer åt er i Sverige idag, men det har regnat, och regnar fortfarande, så pass mycket att det kändes inte så passande att ge sig ut just idag. Dock ville jag så hemskt gärna fortsätta mina inköp ( som jag redan har påbörjat sen ett par dagar sen) att jag bestämde mig för att bege mig till några affärer lite närmare där vi bor. Toshi var lite.... förvånad skulle jag nog vilja säga, förvånad över att jag var så besluten att ge mig ut idag av alla dagar, trots regnet och trots att det inte direkt är nån tidspress innan vi ska fara. Men han konstaterade nöjt att jag älskar att köpa presenter åt de jag håller kära och sa att det är en egenskap han tycker är väldigt bra. Han sa att vanligtvis ( inklusive han själv) så gillar ju folk att få presenter, och att han aldrig tidigare träffat någon som mig som föredrar att ge presenter istället för att få. Väldigt sött sagt av honom tycker jag :) Jag tyckte dock att " men du ger ju mig en massa saker hela tiden" till vilket jag fick till svar: " Men dig älskar jag ju". Sött, som alltid, min underbara, perfekta pojkvän :) Jag är så lyckligt lottad att jag ibland inte riktigt vet vart jag ska göra av mig själv...gaaahhh :)

Jag hittade för övrigt ett par riktigt bra presenter, då jag vill bara komma hem nu på stört och ge bort dem! Iiihh jag längtar! :)

Nu byter jag ämne....

Det är februari och regnet det bara öser ner. I HATE IT. Men med regnet har temperaturen också höjts något, vilket var ytterst uppskattat häromdagen då vi alla fick värsta vårkänslorna. Det var så härligt att schvischa ( stavning?!) fram på cykeln här på Kyotos gator, känna den ljumma luften mot huden, se himlens klarblå färg, passera alla dessa vackra tempel och vara omgiven av dessa höga, vackra berg. Det är i sånna stunder jag verkligen känner att jag lever!

På senaste har jag inte orkat vara en bra student... jag har fokuserat på Kanjisen men det andra har jag liksom inte orkat lägga ner nån tid på. Har man väl börjat slappna av så blir man värsta soffpotatisen ( vad gäller plugg). Värdelöst. Men snart måste jag verkligen ta mig in nacken och rycka upp plugget lite, för nu närmar sig slutproven och fastän jag inte är beroende av resultatet så vill jag ju givetvis göra mitt bästa, och helst få godkänt betyg. Men det vette fan... vi har gått igenom så himla mycket på så kort tid, har hälften fastnat är det ju ett under. Nåja, spela roll, bara jag gör mitt bästa så kan jag ju vara nöjd :) Jag då fan blivit bättre på kanjis, men jag suger verkligen på vokabuläret. 

I  helgen väntar roligheter! Ser fram emot det en hel del :) Toshi och Kouske har ordnat en nomihoudai fest på Heat, klubben där jag och Toshi träffades första gången :) Det ser ut som att inte bara "Toshis kompisar" kommer, utan även endel från mina, så jag tror det kan bli riktigt kul :) Det är på lördag... sen på söndag är det ju Alla hjärtans dag och då får jag äntligen ge mina presenter ( än en gång, jag älskar att ge presenter) till Toshi :) Handgjord choklad Michael Jacksons "This is it". Mmm... det blir nog bra det :)

Idag har vi varit lediga från skolan pga av att det är nån helgdag här i Japan, så jag är nöjd :) Imorgon har vi skola men inte lektioner. Skolan har en egen tal tävling som vi ska gå och se. Varje klass har haft tal tävling och vinnaren från varje klass har gått vidare till den här tävlingen. Som tur var, men inte vidare oväntat, så vann jag inte vår klass tal tävling. Dock gick jag in för att inte vinna, då jag skulle dö uppe på scen, hållandes tal inför 100-tals lyssnare. Nej tack, jag väljer livet.

Nu ska jag göra något annat än att fördriva tid på bloggen :)

Mata ne :) Sayonara :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0