Hamstergrisbjörn? Och Midterms testen avklarade!

Förra veckan skrev vi vårt Midterms test så nu är äntligen avlsappningens tid här! :) Iallafall under vårt 2 veckor långa vinterlov, Yeahhhh :) Skönt som satan känns det, jag har så mycket tid att bara göra vad jag vill, när jag vill :) Fantastiska frihet :) Idag har jag tänkt att städa upp läggan, som det behövs nu. Och sen funderar jag på att fara ner till Shijo och The Body Shop för att inhandla en liten julklapp åt mig själv, från mig själv :) Behöver nån ny , bra handkräm och sen skulle jag vilja ha nå bodybutter och en bodysplash/parfym. Men vi får se vad dagen bjuder på :) Toshi jobbar idag, så jag tänkte jag skulle hinna med att ta hand lite om mig själv :)

Förra helgen for jag och Toshi till Osaka och gick på en Tysk julfestival och åt tysk korv :) Mmmm jättegott och jättekul :) Vi gick även upp i Osakas Sky building, 35 våningar upp för att se på utsikten lite :) Man kunde gå ännu högre upp, typ 3 våningar eller nåt. Men då kostade det 700 yen / person ( typ mellan 60-70 sek) så jag tyckte att vi ser bra från 35:e våningen också :) På Osaka Eki ( tågstation) gick vi in i en Ghibli merchandise affär, full med jättesöta kramdjur, handdukar, nyckelknippor, koppar, glas, klockor, leksaker, ja... allt ni kan tänka er, från alla Ghiblis filmer. Bland annat Princess Mononoke, Spirited Away och Totoro :) Självklart fastnade jag för nånting... ett mobilsmycke från just Spirited Away. Jag köpte det inte då, men sen när vi kom hem ångrade jag mig så då erbjöd sig Toshi att köpa det när han är på väg hem från jobbet nästa gång ( eftersom han jobbar i Osaka). Sagt och gjort, nu har jag min nya älskling:



Whoalla! Är den inte sööööööt? På vår allra första dejt så gav han mig även en nyckelknippa med samma söta... gråa grisbjörn? Hamster? Jag vet fan inte vad det är, men söt som fan är den :) Vi vandrade omkring i Gion området här i Kyoto, då vi gick in i en Ghibli affär och han sa att jag fick välja vad jag ville och att han skulle ge mig det som present. Då valde jag denna figur, fast som mjuk nyckelknippa. I just love him :) (både Toshi och hamstergrisbjörnen)




Och så här ser resultatet ut på min mobil. Har jag visat er min nya mobil förresten? Tror inte det... här är den iallfall :) Sony Ericsson! Yey :) Nu är den ju dock typ 4 månader gammal, men I love it ! :)

Nu ska jag dra till Seyu och införskaffa nåt ätbart, innan jag ska börja städa tänkte jag :)

Lev och må!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0